Efter regn kommer solsken

Sista tiden har jag varit riktigt jävla deppig rent ut sagt. Jag har varit sjuk mycket och jag har känt mig arg och frustrerad. Jag är less på vintern och jag har inte känt för att göra någonting. Det är jobbigt att känna så och det är inte vanligt att jag gör det. Men det är så svårt att vara positiv ibland. Jag har inte ens velat träna, jag har inte velat göra någonting. Jag kan och vill inte sätta fingret på exakt varför jag har mått så men jag vet att det måste till en förändring. Jag är inte den som går runt och deppar! Nej så jag har börjat redan nu. Som jag sagt tidigare och som jag själv tycker så blir INGENTING bättre om man inte själv gör något åt saken! Det är bara jag och ingen annan som kan ta mig själv i kragen. Så får det bli. Jag behöver träna, umgås med vänner, lära mig nya saker, vistas utomhus, skratta, tänka på andra saker. Jag måste få tillbaka min vilja och min energi. Jag har börjat med att göra om lite här på bloggen, tyckte det var dags för något nytt, fint va? Nu är det ju faktiskt vår vilken dag som helst och efter den kommer sommaren och allt roligt den för med sig! Jag längtar verkligen! Jag längtar även efter att de sopar gatorna så jag kan ut och träna med min nya fina Skateboard. :) Jag längtar efter att fotbollssäsongen sätter igång på riktigt så vi kan spela matcher och träna utomhus på varma sommarkvällar. Jag längtar efter alla grillfester på gården. Jag längtar efter att ta fram min cykel. Jag längtar efter allt härligt sommarhäng Jag längtar till Italienresan. Ja bara jag tänker på allt det roliga som jag har att se fram emot så känns det faktiskt redan lite bättre. Nu låter det värsta allvarligt men det är det verkligen inte. Jag tycker bara att man ska erkänna att det inte är helt 100% om det faktiskt inte är det. Förstår mig inte på människor som hela tiden ska framställa sig själv som sjukt jäkla perfekta. Jag är självklart glad för de personerna om saker faktiskt går bra och allting faktiskt är så jäkla bra det bara kan bli, dock så vet jag att så är 9 gånger av 10 inte fallet. Måste man hela tiden skryta om hur perfekt allting är så är det mycket troligt inte perfekt överhuvudtaget. Man försöker bara ställa sig själv i bättre dager för att man är osäker på sig själv. Jag har aldrig förstått det där och varför man gör så. Vafan, är någonting skit så säg det istället och prata ut om det istället för att hålla masken! Det måste ju vara 2000 ggr skönare än att hålla det inom sig och bygga upp en falsk fasad. Jaja. Tycker bara att man ska vara ärlig. Sen så är det ju klart att man vill hålla vissa saker privat, det är fullt förståeligt och det gör jag med. Men då ska man hellre hålla tyst. Tycker jag ialf. Annars rullar det på som vanligt. Till påsk blir det hemresa till mamma igen det ska bli jättemysigt. Hinner vi förhoppningsvis ses lite mer än sist jag var hemma. Hon var dock nere i helgen så då hann vi mysa lite :) Spelade även min första match (träningsmatch dock) på Mossen med mitt härliga lag i lördags. Vi spelade oavgjort 0-0 mot vendelsö och gjorde världens skitmatch. Jag märker verkligen hur mycket jag har tappat under de 5 år jag inte spelade fotboll överhuvudtaget. Det är helt sjukt. Jag var ju grym på plan förut och missade typ ingenting och nu känner jag mig allmänt "seg" ligger liksom ett steg bakom nästan hela tiden och det är många passningar och skott som inte går dit de ska. Men jag hoppas och tror att det kommer att gå till sig eftersom. Det sitter ju i blodet :) Men roligt som bara tusan är det! btw är jag i stort behov av att börja löpträna... big time. mindre än 2 månader kvar till Stockholm Marathon nu och jag har inte varit ute i spåret på minst typ 2 månader. Det är helt sjukt, jag som skulle träna så mycket. Men jag har ju ialf spelat fotboll regelbundet. Blir till att hårdträna nu de sista månaderna så man tar sig runt banan :) Det är mitt mål. Ta mig runt på max 5 timmar. Det är ju 4,2 mil så om man snittar 1 timme/ mil så borde det gå. Då har man förhoppningsvis lite tid tillgodo. Detta beror ju iofs helt på hur det går med löpträningen. Kämpa Kämpa! Har även lagt på mig lite "trivselkilon" sista tiden :P Skönt att slippa bry sig men ännu bättre om de inte vore där. Vet dock att de kommer försvinna fort så snart jag börjar springa. Så jag är inte orolig, det har bara varit skönt att slippa bry sig ett tag om vad man äter och vad man gör. Men som sagt. Nu drar jag ett streck över de sista månaderna och börjar på ny kula. Efter regn kommer solskeeeeen! < 3
Category: 6 Kommentarer

6 Kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker att den blev skitsnygg. Och du, det blir bättre. Om man inte mår dåligt ibland vet man inte hur det är att må riktigt bra. Puss!

Anonym sa...

Alla deppar väl då och då, men vissa människor kan ta motgångar bättre än andra och är bara optimistiska och då ska man inte anklaga de för falskhet. Vad gör det om man faktiskt är genuint glad för det mesta och då man inte är det en dag eller två så vad? Måste man då fläka ut sig och babbla om sina problem? Vissa är lyckliga och då blir man genast anklagad för att skryta eller ge en falsk bild av sig själv.

Anonym sa...

Jo fast Louise skrev faktiskt i nio fall av tio. Jag håller med Louise fullständigt, titta bara på facebook. Människor vill se bättre ut än vad det är, sorligt men sant.

Anonym sa...

Okej, men nio av tio låter otroligt mycket. Jag tror inte att folk är så falska helt enkelt. Jag kanske är naiv.

Louise sa...

Eller hur Cicci! :) Facebook är nästan värst :P

Louise sa...

Tack för peppen btw :)
Så fort jag kom igång med träningen igen så blev det genast mycket bättre!