Träning

Det känns onekligen väldigt bra nu, när jag äntligen kommit igång med träningen igen. Träningsvärk måste vara den absolut bästa värken :)
När jag var yngre och spelade fotboll mycket så hade vi ett år en tränare som hette Claes, han var jätteduktig och motiverande. Jag minns att han alltid sa att "när det gör som ondast och är som jobbigast, det är du växer", jag kommer ihåg det så väl och det fastnade liksom i mitt huvud och det där mottot har suttit kvar sedan dess (detta var typ 10 år sedan).
Så fort det är lite jobbigt så tänker jag på vad han sa och då går det helt plötsligt lite, lite lättare. Jag behöver någon som puschar mig åt rätt håll när det är tungt, någon som hejar eller skäller på mig.

På det sättet gillar jag mina nya tränare. Exempelvis på fysträningen igår, vi körde på men helt plötsligt så stoppar de mitt i övningen med anledningen av att de såg att vi inte gav allt.
Ska man träna så ska man ha den inställningen att man ska göra sitt bästa- hela tiden. Vilket är så jäkla sant. De röt i och sa att nu j*vlar får vi skärpa oss och ge 100 % istället för 70, vilket gav otroligt bra respons. Jag tror att vi alla tog till oss det och faktiskt ökade tempot och intensiteten några nivåer. Åh det är så roligt! Dessutom blir man så mycket nöjdare med sig själv när man vet att man verkligen gett allt.

Well, ett konstaterande är att det går bra nu :) På lördag åker vi 9 st till Västerås och spelar första deltävlingen i Umbro- Futsal League. SM i Futsal (inomhusfotboll). Det ska bli spännande och roligt. Jag älskar cuper det är så härlig känsla. Samtidigt är jag nervös som fan eftersom vi bara haft 1 (?!) inomhusfotbollsträning innan. Men det ska nog gå bra. Jag är glad att jag blev uttagen till laget trots att jag är ny och jag vet att andra tränat mer än mig och spelat längre. Håll tummarna för oss på lördag! :)


En notis idag är att jag och Markus hängt ihop i 5 år och 9 månader. Om bara 3 månader firar vi 6 år (!?) tillsammans, 6 år är en fjärdedel av mitt liv.. Ganska bra relationsstatus tycker jag :P
Category: 0 Kommentarer

0 Kommentarer: