Wanna Hook (ER) up?

När jag åker till och från jobbet så åker jag via Hötorgets tunnelbanestation,
uppgång Malmskillnadsgatan. Malmskillnadsgatan har ju alla sin förutfattade mening om och jag kan bara intyga tyvärr.
Det är var och varannan dag som det faktiskt står Horor där. Nu kanske inte jag ska döma de nerknarkade tjack-kärringarna i kort-kort som hänger där men jag ANTAR att de är horor. Ja jag är rätt säker faktiskt.
Det brukar variera mellan lite olika fagra damer men oftast är det en och samma person.
(jag antar att de kanske har sitt ”revir” och inte vem som helst får ta deras plats).
Ialf. Imorse när jag kom upp ur tunnelbanan så ser jag en ny kvinna vid gatan. Jag vet inte vad hon hade tagit och jag tror inte jag vill veta heller… men den människan mådde inte bra, inte bra någonstans. Hon försökte klösa av sig själv skinnet och hon skrek på sitt hår att håret skulle låta henne vara ifred (?). Inte en enda kroppsdel höll hon stilla och hon sprang runt i spasmer och bara var allmänt galen (och Hög som ett skyhögt hus!). Skitig och nerknarkad.
Hon var inte fräsch eller riktig någonstans. Tragiskt och hemskt.
Alla de andra som även brukar hänga på detta ställe är inte de vackraste som går på denna jord + att alla jag har sett ialf är en bra bit över 40 (ser det ut som, det kan ju hända att de är yngre men att knarket och alkoholen tagit ut sin rätt).

Det jag försöker komma till är hur i h*vete man kan vilja ”plocka upp” en sådan människa och sedan ha sex med den personen?? Tänk en man i 40-årsåldern, fru och två barn, svenssonvilla i förorten. Har säkert en helt fantastiskt vacker fru som han älskar men får inte till det som han vill på det sexuella planet – hur kommer man då ens på tanken att ha sex med en nerknarkad hora? Nej det går inte in i mitt huvud! Jag blir äcklad bara av att titta på henne. Ännu mer äcklad av att hon dessutom blir utnyttjad och måste sälja sig själv.
Det är den där jävla mannens fel att hon ens står där! Hade han bara nöjt sig med sin fru så hade hon inte haft någon köpare och varit tvungen att göra något annat – Bättre – med sitt liv. (ja jag hård drar det hela kraftigt nu men wtf).
Jag ska inte skylla allt på männen som köper men utan dem skulle det inte finnas prostitution, men samtidigt har man alltid ett eget val (oftast) och hjälp finns att få.

För att styra in på ett annat spår…Apropå dessa skillnader mellan män och kvinnor och all aktuell feminism i media så blir jag tokig, ta exempelvis FI och deras urbota dumma utspel igår. Hur kan man ens komma på tanken att ELDA UPP 100 000 Kronor!? Jag är chockad och tycker det är så fruktansvärt, urbota DUMT som det bara kan bli. ”jo för att 100 00 kr är vad kvinnor tjänar mindre än män varje minut i sverige”.
Ja det kanske det är, men vad blir bättre av att man då eldar upp dessa pengar istället!?!? Så jävla dumt. ”statuera exempel” hit och dit och ”absurt för att situationen är absurd i verkliga livet” har jag ingenting för.
Missförstå mig rätt, jag är inte för att det är orättvisa löner och villkor mellan kvinnor och män, det är helt klart fel. Men att göra en sådan grej är inte ok. Det hade varit mer arbete för jämnställdhet om FI istället hade delat ut dessa pengar till kvinnor där det finns goda exempel på att de tjänar mindre. Eller skänkt dem till välgörenhet som så många andra har uttryckt sig om.

Jag vill att det ska vara jämställt mellan män och kvinnor. Det ska det kämpas för. Det jag däremot tycker är löjligt med ”extrema” feminister är att de vill att män och kvinnor ska vara LIKA. Varför ska vi vara lika när vi är olika?
Jag vill inte leva mitt liv precis som en man, jag vill inte klä min (ev framtida) dotter i blått bara för att det är diskriminerande att hon ska ha rosa. (OJ, genusdebatten. Inte min grej, inte insatt men skitsamma).

Idag är det ialf onsdag och halva veckan är snart avklarad. Härligt! Har blivit bortbjuden på middag idag och imorgon är det fotbollsträning. Härligt! På fredag-Lördag ska jag och Markus förhoppningsvis dra iväg på en liten mini-tur i skärgården. Markus får gratisbiljetter till skärgårdsbåtarna eftersom han jobbar med dem så det är ju superbra! Kanske vi tältar?? Ska bli 30 graders värme även helgen som kommer och jag är inte den som klagar. Så Underbart med sommar!
Category: 0 Kommentarer

0 Kommentarer: