Plötsligt händer det

Idag ställde jag mig på vågen, den visar nu på en vikt mindre än den visade innan jag blev gravid :) Känns riktigt bra! Så här lite har jag inte vägt på flera år.
Allt jag gjort är att äta LCHF (inte helt strikt heller då jag fuskat lite) och promenerat en timme om dagen. Känns bra att det går neråt utan någon riktig ansträngning :)
Måste köra igång med fotbollen igen med, men senaste veckorna har det verkligen inte funnits någon tid, det är så himla mycket hemma just nu. Hantverkare som ska komma hit och dit och grejer som måste göras klara. Igår va en kille här och kollade på Varmvattenberedaren - den måste nämligen bytas innan badrummet ska göras om (vilket påbörjas om 3 veckor :):):).
Värmepump ska även in och på det så ska fasaden bytas om 2 helger. Det innebär beställning av material, ordna med hjälp och byggställning, köra bort skräp ja massor! Jag är dock inte den som roddar med allt - Markus är helt fantastisk och är den som har alla kontakter och ringer och fixar. Han är helt otrolig och har gjort så mycket! Alla som hjälper oss är kompisar till Markus och det underlättar ju, inte minst ekonomiskt :)

Ialf. idag ska jag och Elton till Neonatalmottagningen på Huddinge sjukhus för återbesök, han ingår i en ny studie där - en Avnavlingsstudie. Det innebär egentligen bara att han donerade blod från navelsträngen när han föddes och får lämna 2 extra blodprov (det första i samband med det vanliga blodprovet på bb så egentligen bara 1 extra).
Det är för en god sak och vi får en extra koll av barnläkare :) Idag ska de förutom att ta blodprovet väga, mäta, undersöka honom och blodvärde, järnvärde och infektionsvärde. Om någon avvikelse skulle hittas så följs det upp på sjukhuset direkt.
Vi har fått bedövningssalva hemskickat till oss sedan tidigare som jag ska smeta på innan så förhoppningsvis så känner han ingenting av sticket.
Ska bli kul att höra hur mycket han växt ialf då det var så länge sen sist nu (senast på 3 månaderskollen).




// Louise
Category: 1 Kommentarer

1 Kommentarer:

Frida sa...

Heja dig Louise!! Fan vad GRYM du är!! :) Är grymt imponerad!! :) Kram