Nya tag!

Efter en veckas sjukdom hos liten så är han nu frisk igen :) SKÖNT! Nu kan vi hitta på äventyr igen!
Helgen var lugn fast ändå inte. I fredags var jag och Markus bara hemma, åt god middag och myste och njööööt av vårt nya badrum :D Tänk att man ska bli så glad över en toalett!

I lördags så hade vi fixat lite barnvakt i form av farmor som tog Elton några timmar så att jag och Markus kunde snickra klart på förrådet (byta panelen). Det tog några timmar men vi fick till det ialf och det var ju skönt! (idag hann jag även grunda ena sidan, passade på när det var någorlunda varmt och inget regn).
Efter det så tog vi bilen till Älvsjömässan och mötte upp Markus brorsa Micke som gav oss fribiljetter. Med dem kom vi in både på Köks, allt för hälsan och vintermässan. Vi fick även träffa hans nya tjej Nilla som han varit tillsammans med nu ett tag, det var ju trevligt. Hon säljer fetaost och lite andra grejer så hon stod i en monter där och delade ut smakprov så det blev bara ett hastigt hej.
Det blev även ett väldigt kort mäss-besök för fy satan vad mycket folk det var där! Hälften dessutom lite smålulliga eftersom det till största delen vad provsmakning av viner. Lite trist faktiskt jag hade gärna sett mer utdelning av smakprover på mat. Eftersom det heter MAT-mässan. nåväl det fick väl gå ändå. Är galet glad att vi inte tog vagnen ialf för då hade vi nog varit kvar där än!

Efter mässan så var vi hemma en stund, Knutte kom förbi och hängde med Markus och jag gick över till Ulliz på tjejkväll. Skitkul var det :) Så många sjuka samtalsämnen och mycket skratt (och vin!). Ja jag somnade med ett leende på läpparna när jag väl var hemma igen ;)

Igår var vi bara hemma. Plockade lite, städade lite. Jag tjuvstartade lite (mycket) och satte upp min adventsbelysning.... hehe. men det är ju så mörkt och tråkigt nu så då får man faktiskt!
Problemet är ju dock att all min belysning tidigare bara hängt i 3 stycken fönster. Nu har vi 7 fönster så det är ju lite brist på belysning. minst sagt!

Imorgon blir det öppna förskolan i Farstaängen och sen ska jag försöka träna lite! Ska ju köra igång med fotbollen nu igen och försäsongsträningen/fysträningen startar den 27. Ska jag inte dö på det träningspasset så läre jag ju försöka komma igång lite innan :P

häpp!
Category: 0 Kommentarer

0 Kommentarer: