Körde igång med en vinst!

I lördags hade vi första seriematchen, borta mot Bagarmossen/Kärrtorp på Kärrtorps IP. Jag var jättenervös innan och faktiskt ganska otaggad. Vår uppvärmning var lite halvdan och det kändes inte riktigt 100. MEN, det gick ju faktiskt hur bra som helst när vi väl kom igång! :) Och SKITKUL var det!

Första halvleken var helt ok, andra var vi grymma. Fram till slutet då vi blev trötta (då vi endast hade 1 avbytare efter att en tjej skadat sig).

Vi åkte på en straff men vann till slut med 4-2 (1-0) ! SUPERBRA Start på serien ju! :) :) Nu är nästa match helgen efter påsk och då blir det dags att vinna igen :)



I lördags kväll så grillade vi hemma ute på gården, men det var rätt kallt och var väldigt sent så det var ingen klockren grillning. Sen så tittade Markus + fyra grabbar på Top Gear och då gick jag och lade mig. hehe. sliten efter fotbollen och uttråkad av bilprogram..

Igår var en jättebra dag! Vaknade supertidigt och jag och Markus åkte till Nacka Forum och kollade lite (för ovanlighetens skull). Efter det så åkte vi till Jerker och drack kaffe ute på hans tomt, solade och det var verkligen varmt! Drog sen och mötte upp Jojje och några till i Mälarhöjden och sen skejtade vi i typ 3 timmar. Jätteroligt! Jag blir bättre och bättre på att "droppa" nu :D hehe. Drog dock på mig några rejäla blåmärken (fler än jag redan har) på benen och slog i axeln rätt rejält!
Men det är ju lätt värt det. hehe. Den som har mest blåmärken/sår/brännmärken (från konstgräs/fotboll) på benen när det är dags för shorts vinner! :P

Efter skaten så åkte jag och Markus hem, käkade en räkmacka innan vi gick ner till Sköndalsskolan och spelade Basket i typ en timme. Det var jätteroligt! Jag vann typ 2ggr av 10 men ändå. hehe.

Innan sommaren är slut ska jag knäcka på basket. :P



En liten tanke har slagit rot i mitt huvud, och det är att jag eventuellt inte kommer att klara av att genomföra maran... det känns surt att tänka så men jag måste samtidigt vara realistisk. Jag vet inte riktigt om det finns tillräckligt med tid för att jag ska kunna genomföra det. Jag har inte varit på ett endaste långpass på flera månader och jag vet att man borde ha genomfört rätt många sådana (typ 2-2½milspass) innan. Jag vet inte om jag får tid till det.

Jag känner mig helt enkelt inte motiverad nog, det är så mycket annat som är roligare just nu! Fotboll, skate, basket, fest, hänga i solen, grilla. ja ALLT känns roligare än att löpträna.. Men samtidigt så skulle det kännas som ett enormt misslyckande om jag INTE skulle springa... hm svårt! Jag ska se hur det går här framöver och i värsta fall så springer jag inte. Men det är planen.

Jag SKA springa - Det är nr 1 men om jag samtidigt inte har/tar mig tid till att träna så känns det som en dålig grej. Vi får se helt enkelt.



Ikväll ska vi skata igen, Poolen i Kristineberg. Det är som en betongskål som man kör runt i. Jag är inte så bra på att köra runt (eller svänga överhuvudtaget) så jag får nog öva lite trixs eller nåt på sidan av istället :) See ya!
Category: 0 Kommentarer

0 Kommentarer: