Renovera Mera!


Long time no seen!

Bloggen har legat på is ett tag, har haft fullt upp både hemma och på jobbet! Men bra är väl det tiden bara springer förbi. Dock lite väl fort ibland för det känns inte som att man hinner med sig riktigt. Har ju massor kvar att fixa! J  Men det ska nog gå bra.

 Vi håller ju som sagt på med vår köksrenovering just nu, den som 5 år senare till slut ska bli klar.( Förhoppningsvis). Vi har tillbringat de senaste helgerna och kvällarna med att regla upp hela taket, skruvat upp gipsskivor och spacklat och slipat, dragit kablar och fixat och donat. Ska slipa det sista idag och sedan ska vi hinna måla innan elektrikern kommer imorgon (eller på fredag han visste inte riktigt). När han kommer så ska han installera spotlightsen. Kommer att bli så bra!
Sen är det ju ”bara” typ alla lister, målning av väggar, organisering av skafferi/städskåp/förråd och sätta socklar kvar att göra. Vi ska även bygga en bardisk i köket och köpa stolar till den. Vi kommer att ta bort det bord och stolar vi har i köket för vi använder det ändå aldrig + att det bara tar massa plats. Så med en liten bardisk på ena väggen istället kommer det bli så mycket mer plats. Det kommer att bli superbra och jag kan se det hela framför mig. MEN, det tar som sagt mycket tid.
Det är svårt att hinna med när vi båda jobbar heltid, jag är ju inte hemma förrän halv sex och då ska man hinna med massor innan man får gå och lägga sig. Nu har vi dessutom behövt köra flera vändor till olika byggföretag för att inhandla diverse material och saker och det tar ju också tid.

Trodde jag skulle ha tid att hinna träffa lite vänner den här veckan men just nu känns det lite tajt. Men hoppas!
I måndags var vi på utbildning på sjukhuset. Det var inte särskilt intressant men kändes ändå helt ok. Lämnade tidigt för vi trodde vi skulle hinna på Bauhaus innan de stängde men det gjorde vi såklart inte eftersom vi tagit fel på när de stängde. men men. Sånt som händer.
Så.. fullt upp ikväll och förmodligen även imorgon kväll.
Fredag tror jag dock blir en trevlig dag. Först ska jag och mina tjejer i teamet äta lunch på Sturehof med Länsförsäkringar och sedan ska Länsförsäkringar även bjuda på en After Work på ”Pontus Bar” efter jobbet. Känns som det kan bli trevligt! Kan behövas efter allt detta renoverande.

 Måste hinna med ett Ikea-besök i helgen med och inhandla lite diverse.
Nästa helg kommer vi förmodligen att åka ut till sommarstugan – Andas lite och bara ta det lugnt. Komma från stan. Grilla lite korv och vara utomhus. Länge sen!
Passa på att vara lite med varandra nu (utan att behöva göra massa saker). Hoppas på bra väder!

Min mamma och syster Johanna har även pratat om att eventuellt komma ner en helg och hälsa på, det vore så himla roligt om de gjorde det! Kunde vi gå på stan, äta gott och bara ha lite familjemys en helg. Saknar dem så det hoppas jag att de gör snart! Synd bara att Josse inte bor här för det kommer nog kännas konstigt om hon inte är med. Saknar henne!

Men hon har det ju så jäkla bra där med sin lilla rikemansfamilj så det går nog ingen nöd på henne. Men vi hoppas att hon kommer hit på ett sverigebesök i maj någon gång. Eller hur Josse??

Jag har även bestämt mig.. I slutet av September är det Lidingöloppet som gäller! Jag måste ha ett mål med träningen i sommar för att få lite press på mig att komma i form igen, för nu börjar det spåra ur lite. J Kommer att bli jäkligt tufft men även väldigt roligt! Tänk vilken grej att klara av det på en hyffsad tid. Grymt ju. Ni får hålla tummarna för mig!

Längtar!
Category: 1 Kommentarer

1 Kommentarer:

Frida sa...

Jag håller tummarna för dig! Du är grym och du kommer att fixa det!! :) KRAM!