Nu är vi på gång igen!

Helt slut en måndag som denna.
I helgen påbörjade vi "operation renovera klart köket". 5 år senare så känner vi att det är dags att göra klart allting hemma :) Bättre sent än aldrig right?
Så hela helgen har vi skruvat, reglat och byggt i taket och gjort det redo för att sänkas (ska ha spottar). Gick faktiskt otroligt smidigt allting! Markus och jag är ett jäkligt bra renoverings-team :)

Var ju meningen att vi skulle göra något romantiskt i helgen men vi båda tyckte att det här var mycket bättre och faktiskt väldigt roligt + nödvändigare. Ingen är gladare än jag att vi faktiskt har påbörjat detta nu till slut!
På onsdag morgon kommer elektrikern och tar en titt på vad mer som behöver göras ang. finliret med spottarna. (vi har ju redan haft en elekriker på plats när vi gjorde själva köket, så det är egentligen bara monteringen av spottarna som är kvar att göra, all ell är redan dragen).
Sen är det bara att tuta och köra med gipsskivor, spackling och målning :) Det kommer bli awesome!
Fick även upp dörrfoder runt dörren i köket mot sovrummet (vilket den inte haft) och det blev superfint!
Sedan är det bara sockel och lite lister kvar så är vi ju klara :) Det går så fort när man väl sätter fart och man undrar varför man inte gjort det tidigare?? Men nu är vi ialf på G :D

Har ju även glömt att lägga upp bilder och berättat om min överaskning som jag gjorde sist när Markus var borta. Jag målade om i vardagsrummet! :) Målade allting vitt (det var vitt redan innan dock "gräddvitt" nu är det kritvitt precis som vi vill ha det) och målade över fondväggen som vi tröttnat på för flera år sedan.
Monterade ner hyllor och lite sånt. Markus blev såklart superglad! :) Och jag känner mig stolt över mig själv som gjorde makeovern av rummet helt själv :) Det var riktigt roligt faktiskt att se hans min när han kom hem. haha.

Igår gjorde jag även en mini-makeover av mig själv då jag gjorde slingor i håret. Har ju insett att blondes have more fun och om jag ska hinna bli blond till sommaren är det lika bra att påbörja det projektet redan nu :)
Category: 2 Kommentarer

2 Kommentarer:

eva-li sa...

Japp. Här är en till som ska bli blond till sommaren. :) Vad duktiga ni är som håller på så mycket där hemma. Ska bli spännande att se när allt är klart!

Louise sa...

Vad roligt Eva-Li! :) Ja men ni får komma över sen när vi är klara, just nu är det kaos :)