Back On track

Nu är jag och Markus igång med LCHF igen och det känns riktigt skönt! Har varit på tok för onyttiga sista tiden så det är verkligen dags att vi styr upp det nu. Det är svårt att vara noga med maten när man inte har några direkta rutiner och har fullt upp med annat hela tiden, nu känns det dock som att vi börjar få ordning på ganska mycket och kan börja slappna av på ett annat sätt. Jag har dock inte gått upp i vikt utan snarare tappat lite vilket är bra. Men jag tror det beror på att mina bröst inte är överfulla med mjölk längre ;)
Till frulle blev det ägg, till lunch grekisk sallad och till middag har vi precis avnjutit en paj (ja, jag har ff dille på det) med broccoli och bacon. Lite kaffekoppar emellanåt och dagen är räddad :)

på tisdag är planen att jag ska på första fotbollsträningen sedan jag "slutade" förra sommaren. oh sweet lord jag kommer typ dö. min träning har varit så gott som obefintlig sista året (!?) så det ska bli spännande. Jag som skulle träna som en galning för att bli av med gravidkilona och komma i form till Lidingöloppet. haha ja det blir inte alltid som man tänkt sig. Vi får se vad som händer framöver med träningsbiten. det ska bli jäkligt skoj att börja igen ialf!

I flera flera dagar har vi tänkt sätta socklar... men vi har inte kommit så långt än. Men på fredag-lördag så ska det nog bli av. Helt galet vad saker tar längre tid än vad man tror! säger som Arga snickaren "man måste ha en plan" , "hur lång tid tror du det här kommer att ta?" - sedan gångar man det med 3 så är man typ i närheten. haha.
Idag var vi på Bauhaus igen i vanlig ordning (nya stammisstället) och sedan förbi en jobbarkompis till Markus för att såga lite lister. Vi var även till Aspudden en sväng för att köpa ett litet 60-talsbord som jag hittade på blocket, det ska målas vitt och är jättefint och jag lägger upp bilder imorgon :) så får vi se vart jag ställer det sen!

Elton är fantastisk som vanligt. Han är så rolig, han skrattar och ler och är glad typ jämt. en riktig liten gladskit. Han vill stå upp hela tiden och blir arg när man inte håller upp honom, pratar med honom eller om han inte lyckas få tag på något han vill ha. :) Han är fortfarande dålig på koordinationen av diverse kroppsdelar men han jobbar på saken ;) han tycker om att mysa massor och har även fått provsmaka några smakis-puréer med blandade reaktioner, mest positiva faktiskt så det var roligt. Vår fina pojke!



annars har vi donat på hemma och Markus har tatuerat, både sig själv och Josse :P Jag har ritat
upp men tänker inte våga mig på att tatuera någon annan däremot ska jag nog låta Markus göra en liten på mig :) för han är faktiskt duktig!




Markus åker till landet imorgon och Josse är inte hemma, så jag och Elton är all by ourself här
hemma. Vi är dock kattvakter åt Ulliz små gudingar för de åker till Paris imorgon hela familjen, så roligt för dem! jag och Markus var ju i Paris för nått år sedan vi med och det är en helt fantastisk stad tycker jag. mycket mysig!

Ska måla lite dörrar, trappen och mitt nya bord ialf så får vi se vad vi hittar på sen :)

// Louise
Category: 0 Kommentarer

0 Kommentarer: