Första festen och trädgårdsgfix

Efter att ha packar upp och fixat lite hemma i lördags så åkte vi till Järfälla för att hämta upp ett set trädgårdsmöbler som jag hittade på blocket. Möblerna var jättefina! Kostade dessutom bara 500 kr så vi är supernöjda :D Vi behövde ju verkligen någonstans att sitta så vi kan utnyttja uteplatsen i sommar!



Tänkte grilla lite med ett par vänner bara för att inviga men så kom 3 personer till förbi. Det hela slutade med att vi åt god mat (sent då jag bara slagit på lampan i ugnen och inte värmen), sjöng med till trubaduren Pontus och sedan lyssnade på musik och dansade på uteplatsen till kl 2 :) Det var verkligen en bra premiärkväll!



igår så slappade vi i soffan mest hela dagen tills jag blev rastlös och drog med mig Josse ut för att "påta i trädgården" ;)
Rev bort och grävde upp allt gammalt ogräs, buskar och växtlighet som bara såg igenväxt ut. Nu är det tomt men väldigt mycket bättre! Ska iväg och köpa gräsmatta på rulle och lite nya växter någon dag så får ni se resultatet snart :)
Åt sen middag vid 21 och kollade på Fotbollsfinalen.

Idag blir det IKEA med Josse när de öppnar, se till att vara i lägenheten vid 14 för då kommer service-killen och lagar den diskmaskinen. Markus åker till nynäshamn med en jobbarkompis och hämtar nya vitvarorna och tvättmaskinen! :D
Full rulle!

Ha en bra dag! :)

Louise
Category: 1 Kommentarer

1 Kommentarer:

Ulliz sa...

Ja de var en grym kväll!! Fler sådana! Kul de där med trädgården! Kommer bli så fint när de är färdigt, tror verkligen på att göra de så enkelt som möjligt, satt de blir enkelt att ta hand om de.. "granarna tror jag är jätte smart!!