Griffins

På fredagar försöker vi på jobbet unna oss en "finlunch" på lite "lyxigare" lunchställen och då även dricka vin till maten. Det tycker jag man förtjänar för att fira in helgen lite och för att kompensera att man har matlåda med sig och äter i köket (eller hämtmat framför skrivbordet) de andra dagarna.
Jag och min kollega Lemonie har bestämt oss för att verkligen göra det till en tradition nu!
Idag föll valet på "Griffins", Krögaren Christer Hellbergs ställe (vinnaren av Sveriges Mästerkock 2013 bl.a) som ligger i Waterfront Building på Klarabergsviadukten.
Jag har själv inte varit där tidigare och blev positivt överaskad! Vilket häftigt ställe!




 
Lemonie och Niklas (som också hängde på idag) tog en varsin burgare med pommes som de var nöjda med och jag tog Grillad Fjordlax med färskpotatis, ärtskidor, haricot verts och Hollandaisås
galet gott! :) mumsigt!
Till det blev det ett glas vitt och ingen av oss var direkt sugna på att gå tillbaka till jobbet efteråt...
Men, nu är jag tillbaka på kontoret och ska avverka några timmar till innan det är HELG och jag får mysa med min lilla familj igen < 3

Ska försöka få lite ordning hemma i helgen, Eltons rum är högprioriterat (ska försöka få gipsat och spacklat), foder bör sättas upp runt fönstret på framsidan, garderoben och huset måste städas och sen på söndag ska jag faktiskt på en kompis Babyshower! :) Har aldrig varit på en babyshower så det ska bli skoj. Hon och hennes kille får sitt första barn om mindre än en månad och det är så spännande :D De är helsäkra på att det är en liten kille så ska bli spännade att se. Jag var ju helsäker på att Elton var en kille (även fast vi inte kollade) så ens mamma-intuition kan nog stämma rätt bra!
Det är verkligen babyboom nu bland våra vänner! Har de inte redan fått så ligger det bebisar i magen som är på väg ut :) riktigt roligt! Det märks att man är i 30-årsåldern ^^ hehe.