Nu ska det bli ordning

på både fläsk och rumpa. Träningsschema skrivet och kosten ska vara strikt.
Häromdagen planerade jag träning fram till 28 september och numera är det havregrynsgröt och ägg till frukost. Äter 1200 kalorier om dagen och väger maten så gott jag kan. Kompenserar vid träning så att jag inte ligger på underskott.
Det är faktiskt rätt skoj att ha bra koll, det blir liksom lite av en utmaning varje dag.
Frukosten växte dock i munnen imorse - jag ska inte påstå att gröt är gott utan socker på.... men det får gå! Kosten är 80 % av en viktnedgång och för att komma i form.
Nu ska jag inte tappa mycket, men typ 5 kg minus vore trevligt. Men främst måste konditionen bli på topp och jag vill se mer muskler :)



Idag är träningsväskan packad och jag ska gå och inspektera lite på mitt gamla gym. Tränade på Actic Regeringsgatan förut men nu har de stängt och istället har 24 fitness öppnat.
Det är helt nytt och har gruppträningspass och tjejgym. Dessutom kostar det 1/3 av vad tex. Sats kostar så jag kan betala hela året med mitt friskvårdsbidrag på jobbet = Gratis gym.:)
Mitt issue är ju att jag bara kan gymma på luncherna, när dagis startar så kommer jag inte ha tid att gymma innan jobbet eftersom jag lämnar. Efter jobbet känns inte aktuellt för då vill jag bara hem och umgås med min bebis innan han ska sova :) Så det är luncherna som gäller!
Sen så tränar ju jag på kvällarna ialf, men det är ju när han somnat.

Nu har Markus kommit igång med träningen med efter sin skada så jag vill ju att han också ska ha tid att träna. Han brukar oftast gå ut och gå med Elton samtidigt som jag går till jobbet, när jag kommer hem från jobbet så äter vi och sen drar han till gymmet. När han är tillbaka drar jag ut och tränar. Det är lite pyssligt men det är ett bra sätt för båda att få tid till träning. Vid 20-21 brukar vi båda vara färdigtränade och då är det ju ändå flera timmar kvar av kvällen som vi kan umgås på :)

Nu kör vi!
Category: 0 Kommentarer

0 Kommentarer: