Shoot for the stars

Det där med personlig utveckling och lärande är rätt intressant.
Jag har idag på eftermiddagen suttit lite på jobbet och rensat bort gamla filer och dokument sedan jag började jobba på mitt jobb. Det är gamla "Att göra" listor och lite smått och gott.
Det är otroligt roligt att läsa dessa listor!
När jag läser dem så kan jag verkligen se, svart på vitt, vilken otroligt stor resa jag gjort på detta företaget utvecklingsmässigt. Om man jämför de uppgifter jag gjorde när jag började här med de som jag gör idag så är det verkligen som att jämföra dagis med gymnasienivå... typ.
Det är väldigt intressant. Annars tänker man inte så mycket på vad man faktiskt lär sig hela tiden. Man är ju i ett konstant lärande precis HELA tiden. Jag som tycker att jag har "stått Still" rent utvecklingsmässigt på jobbet det senaste halvåret. Egentligen har jag ju lärt mig mycket. Men jag tror att mitt byte till mitt nya team kommer att ta inlärningsprocessen och utvecklingen till en helt ny nivå! Vilket jag ser väldigt mycket fram emot. Nästa torsdag kommer jag att byta och jag kan knappt vänta! :D

En annan sak som är rolig att läsa är ju gamla dagböcker. haha. det är ju det roligaste! Jag har skrivit dagbok sedan.. ja jag vet inte när. Min allra första dagbok fick jag av min moster när jag var typ 10 (?), jag hade fått följa med henne till stora staden Hudiksvall och där fanns det då Konsum tror jag det var där leksaksaffären ligger i fyren idag (om den nu fortf. gör det).
Där skulle jag få välja något, vad som helst, i hela butiken! (inom rimliga gränser antar jag :P)
Oh jag var överlycklig. Jag gick runt där ett tag innan jag såg den.. den perfekta saken! Det var en liten anteckningsbok med kina-inspirerat sidenomslag. Med körsbärsträd tryckta på de orangea och lila sidorna inuti och som luktade (vad den luktade kommer jag dock inte ihåg) men den var mörkblå och det finaste jag sett!
(en parantes är att jag fortfarande har dille på fina anteckningsböcker, jag köper anteckningsböcker HELA tiden även om jag inte har behov av dem eller något att skriva i dem).
Men det blev min första dagbok och jag var världens lyckligaste tjej!
Sen att mina första dagboksanteckningar gick i stil med "idag fick vi spaghetti och köttfärssås i skolan, det var gott" eller "Idag har jag lekt med min kompis" är ju bara så roligt att läsa.
Man kan ju säga som så att mina dagboksanteckningar har blivit mer och mer avancerade med åren. haha. Nu handlar det inte längre så mycket om vad man gör utan mer hur man tänker och tycker. Men det är ju också otroligt intressant. Att bara gå tillbaka 5, 3, 7 år i tiden och läsa vad man hade för åsikter då och jämföra dessa med dagens är ju faktiskt väldigt givande.
Men det är otroligt värdefullt för mig att ha kvar. Jag har sparat ALLA mina dagböcker sedan jag var 10 år. Det tycker jag är rätt bra gjort av mig och jag tror att det är något jag kommer ha mycket glädje av när jag blir äldre.
Category: 1 Kommentarer

1 Kommentarer:

eva-li sa...

Ja,och tänk vad kul det kommer bli att läsa sin blogg om sisådär 3-5 år:) Det är en av anledningarna till att jag skriver!