Vad hände?

Lite drygt en vecka har gått sen sist, jag har varit sjuk, träffat min pappa, sagt hejdå till lillasyster på en sväng och Sverigedemokraterna är numera med i regeringen. Ja se där ja.
Jag mådde lite illa när det blev klart att de faktiskt kom in... nu får vi hålla tummarna att de inte har så mycket att säga till om och att de försvinner fort som attan vid nästa val!

I övrigt tänker jag inte kommentera politiken just nu för jag är dåligt insatt och har ingen lust.

Pappa var som sagt nere i helgen, jag var sjuk förra veckan så jag var rätt hängig men jag och Josefine tog oss ialf in till stan och käkade middag med honom och Monica. Det var trevligt. Vi skulle ätit Thailändskt men det slutade med Tapas.. ja så kan det gå.
Igår åkte Josse med Pappa hem till Bergsjö och ska vara där i en vecka. Jag åker ju upp på fredag och hälsar på och då tar jag med henne tillbaka på söndag. Det blev faktiskt väldigt tomt när hon försvann :( Det är roligt att ha ialf någon i sin familj nära. Så jag hoppas ju på att hon får jobb och flyttar hit snart! Om även Johanna skulle flytta hit vore det ju tokroligt!
Ialf, efter att Josse åkt så slappade vi typ HELA dagen innan Markus mamma kom över och åt middag med oss. Vi kollade sedan på valvakan.

Jag tänker på Markus just nu, det är jättestruligt på hans jobb och det är inte OK. Jag hoppas bara det löser sig till allas bästa!
Angående min egen jobbsituation så håller jag på avslutar det ena för att påbörja det andra, förhoppningsvis ska jag skriva nya papper redan idag eller imorgon. Nice! Ser verkligen fram emot 1 oktober för då smäller det!
Det ska bli så roligt!

Hösten kom som en smäll och nu är det kallt och träden dör, jag älskar hösten och alla dess färger! Skulle vilja måla hela världen! :) Jag älskar när det börjar bli kallt och mörkt. man får mysa inomhus och man får klä på sig mysiga tjocktröjor. Sen så är det inte långt till vintern heller :)

Ska komma igång med träning och LCHF denna vecka, det har varit på tok för onyttigt på tok för länge nu. Hoppas på att komma i lite bättre form innan tjurruset om en månad. Jag behöver träna.. Det ska bli skönt att komma igång.

Vad mer... jo, Grattis till Emelie som äntligen fick sin lilla Kotte idag! Det blev en tjej och jag säger Grattis till henne :) Skoj, Skoj.
Det är roligt det där hur alla "gamla" klass och skolkamrater skaffar barn, det är verkligen väldigt många jag känner som har barn nu. Både ett och flera. Vilket är jätteskoj! Man börjar ju bli i den åldern nu. Nästan så man blir lite stressad :)
Men jag är bara 24 så än har jag (läs:vi) tid på oss. Det kommer när tiden är inne. Även om jag skulle vilja stjäla allas barn just nuför att de är så söta!

Längtar till helgen då ska jag äntligen få träffa min mamma! :) Senast jag träffade henne var den 10 juni. Fatta hur länge sedan det är! nästan 4 månader. Min söta mamma. Jag åker ju som sagt upp på fredag. Tar med mig Josefine och Johanna på vägen och så åker vi till Sundsvall (där mamma nu bor) och sover där tills på lördag. Det ska bli så mysigt!

Nu måste jag jobba lite!
Category: 3 Kommentarer

3 Kommentarer:

eva-li sa...

Du får låna Denize precis när du vill bara så du vet:) Barn kommer när tiden är rätt för er och du är ju som sagt bara 24 än så du har tid på dig:) Men ni skulle få jäkligt söta barn tror jag i alla fall hur som!
Nu måste vi träffas snart. Vad gör ni på fredag eller i helgen?Vi kanske kunde ställa till med nått:)
Kram

Anonym sa...

Tack gumman! :) det tror jag med :P
Jag ska hem till Bergsjö på fredag så jag kan inte just till helgen.. men jag kanske kan komma förbi er efter jobbet någon dag? Kanske redan imorgon? Jag skriver till dig på FB istället så bestämmer vi något. Jag skrev precis till dig i din blogg att vi borde ses. haha. :) Saknar dig! Kramar!

Yohäna sa...

WootWoot!! Komsi kom sistra mi!! <3
Saknar dej!
Jag pratade med mamo hör av dej nått för hon vill att vi ska prata ihop oss om vad vi vill göra! :)

Haha ja annars kan du ju sno en liten hund HostRÅTTAhost som du plågar ett tag med mamma pappa barn leken! >_<