Bebis, Vår, LCHF, ledighet och lite annat

Länge sen!
Sedan sist har det hänt mycket! Jag och Markus blev den 12 april föräldrar till världens bästa, finaste, sötaste lilla Elton <3. Han kom 2 veckor före utsatt datum och är helt perfekt. Vi älskar honom så mycket och vi kan inte sluta titta på det lilla vackra livet som vi har skapat. Helt fantastiskt!

Jag har då även slutat jobba. Är hemma nu med Elton och det är ju perfekt timing nu när våren har kommit ordentligt, sommaren är på ingång och allting bara är så sjukt bra! :) Massor av mysiga promenader med barnvagnen och häng i parker med fina mammavänner.
Markus jobbar i ca 1½ månad till och sen kommer han att vara hemma med oss i hela 7 veckor! wohoo längtar så mycket! Då ska vi ut och åka i vår nya båt, njuta av semester både här och uppe i norr och mysa massor både med varandra och med familj och vänner. Underbart!

Vi har gett oss in på LCHF- diet igen då det gick så himla bra sist. Markus vill gå ned i vikt och om jag får bort lite kilon på köpet så är ju även det superbra ;P man kan ju säga som så att kroppen inte riktigt är som den var innan man blev gravid, den är mycket slappare än innan men det gör mig ingenting än så länge. Elton är bara en månad så jag känner mig inte stressad :) Det kommer gå av bara farten det där när jag väl börjar träna på riktigt igen (har inte vågat det än eftersom jag inte varit tillbaka på efterkontroll än). Men snart så! Så kommer nog lägga upp lite matlagningsinlägg med :)

Då jag förmodligen kommer att skriva rätt mycket om Elton så har jag lite funderingar på att eventuellt byta bloggplats - det för att jag ska ha valmöjligheten att lösenordskydda bloggen helt alternativt skydda vissa inlägg bara... ska fundera lite mer på det men jag säger till innan jag gör några ändringar så får ni som vill be om ev.lösenord så kanske ni får det :P Alternativt kommer jag bara att begränsa mig, dvs inte skriva så mycket om honom :) Det är ju trots allt en blogg om mig och inte en blogg om honom. Även om han ÄR mitt liv nu :)

Imorgon kommer lillasyster Josefine hem från Italien och på torsdag åker vi upp till hälsingland och familjen. Åh vad det här kommer att bli en bra helg!
Category: 0 Kommentarer

0 Kommentarer: