Mammaledig i solen

Får lite skäll att jag är så dålig på att uppdatera här så jag får väl slänga in ett inlägg då :P
Förra veckan kom lillasyster Josefine äntligen hem ifrån Italien efter att ha varit där i över 4 månader! Som vi hade saknat henne och hon och Elton fick äntligen träffas!



Elton var lika glad som jag över att se henne :) efter att ha hälsat henne välkommen hem så åkte vi direkt upp till pappsen, tillbringade några dagar där innan vi åkte vidare till mammsen för att tillbringa resten av helgen där. Var många släktingar och vänner som alla ville komma och inspektera underverket. :) Ingen rast ingen ro och vi har mest fikat hela helgen och låtit andra hålla och krama våran goding.
Lite spännande var det när vi skulle åka upp, vi åkte på onsdag kväll och våra vindrutetorkare pajjade... de har varit tröga rätt länge men nu slutade de typ att fungera helt. Såklart ska det då även börja regna och det regnade precis hela vägen upp.
Så vi fick stanna lite då och då för att torka av rutan "manuellt" genom att dra vindrutetorkarna för hand... intressant. Vi kom dock fram! Dagen efter hjälpte Pappa och Bosse Markus att laga och nu är de som nya igen :) Skönt! Så typiskt att grejer ska krångla när man väl är iväg!
(som den där gången när Elton var bara 2 veckor och vi skulle till Nacka Forum och hela avgassystemet lossnade (?!) men det är en annan historia :)


Tröttast i helgen har varit mamma. a.k.a Mormor - Hon slocknade lite då och då.. tydligen är det väldigt tröttsamt att syta barnbarn :P



Hade ialf en väldigt lyckad helg hemma och träffat de bästa. Alla är så fantastiska och Elton kommer att bli så sjukt bortskämd :P (vi får nog se till att skaffa ett syskon så att det jämnar ut sig!) Skämt åsido. Men det var jätteroligt!

Väl hemkommen i stan igen så har vi tagit igen oss efter helgen, på tisdagen kom Josse ner igen för då var det dags för henne att åka tillbaka till Italien igen :( Fast den här gången blir det bara i 3 veckor för sen kommer hon tillbaka för gott :)
Jag mötte upp henne inne i stan, då Markus var hemma så passade jag på att åka in till stan utan att ta med mig Elton. Första gången som jag lämnat honom "länge" sedan han föddes. (jag har ju varit på affärn och sådana saker utan honom såklart men nu var det nästan 5 timmar jag var borta). Det kändes! Töntigt nog saknade jag honom på en gång men samtidigt var det skönt att vara lite själv en stund :) Fikade med Josse, kollade på folk och fick ont i tuttarna :P haha.



Senaste dagarna har vi njutit av solen! Underbart väder och jag försöker få lite bränna.


Igår lunchade jag med Sofia och idag lunchade jag med Ulliz och Eva-li, pust, det är jobbigt att vara mammaledig. :) Sitta i solskenet och prata massa skit i flera timmar med härliga vänner! Ja verkligen jättejobbigt är det :P. Och det är "bara" ett helt år kvar innan jag måste göra lite nytta igen. :P
Elton fick sig ett par skor, inte hans första som han äger däremot det första paret som han faktiskt har på fötterna. Såklart blev det ett par skejtar-skor från Vans. :)


Ingen vad gladare än Elton för det. Han har börjat ge oss leenden tillbaka nu när man pratar med honom och det är helt fantastiskt! :) Älskar honom så mycket!
Idag var vi även hos barnläkaren på kontroll och vi gick därifrån med ett OK i rumpan på honom. Skönt. Han väger även 4 714 gram och närmar sig 5-kilos-strecket! Heja Heja.

Flytväst har även inhandlats för att göra premiär i båten i helgen. Vi tyckte den var jättefin och jättebra men vi är osäkra på om han höll med...
Nu blir det till att hålla tummarna för att Loreen går vidare (det måste hon!) till finalen på lördag.
Helgen kommer att tillbringas på landet, har ni tur så kommer det en uppdate även därifrån :)
Category: 1 Kommentarer

1 Kommentarer:

Anonym sa...

haha även att ja inte såg att de var ja å kortet xD /lillan