Fullspäckad dag!

Gårdagen var det full rulle på!
Började dagen med att kliva upp, göra oss klara för att möta upp Ulliz, Melvin, Eva-Li och Rebecka på Öppna förskolan här i Sköndal. Vi har inte varit där förut men det var trevligt! Dit går vi garanterat fler gånger för de verkar ha så mycket roliga saker för sig, igår hade de tex. fotografering så jag passade på att låta fotografera Elton. Får se hur det blir när bilderna kommer :)
Gick hem till Eva-Li en sväng efter det och tog en kaffe, var tänkt att vi skulle ta en promenad men tiden sprang ifrån oss! Istället blev det hem för en snabblunch innan jag och Ulliz skulle träffa vår mammagrupp för första gången. Det var trevligt men inte superroligt, är glad att Ulliz är med i gruppen för de övriga var väl kanske inga personer jag skulle umgås med i vanliga fall.  Men det blir nog bra. Vi pratade om våra förlossningar och tiden på bb och lite sånt. Nästa gång vi ses blir den 12 juni!

Efter mammaträffen så gick jag hem en snabbis innan jag tog bussen in till gullmarsplan, därifrån gick jag sedan in till söder för att träffa Ida som slutade jobba. Det var en jättetrevlig promenad! Varmt och skönt och jag tycker det är lite roligt att promenera på ställen jag inte brukar promenera (gick under skanstullsbron, brukar alltid gå på den). Mötte galna Ida och vi tog en middag i solen på Barista på götgatan. Jag åt en supergod Bulgur, halloumi sallad med ruccola och valnötter, mums!
Pratade massa skit och bara hade det bra i några timmar innan det var dags att åka hem. Jag har ju tänkt komma igång med träningen nu så jag gick hem, Ida slog följe med mig från Skanstull till gullmarsplan där hon hoppade på bussen och jag fortsatte att promenera hem.
Det är faktiskt inte så långt som man kan tro från stan hem till oss. Från Skanstull till min port tog det 1 timme och 22 minuter, då fick jag ändå stanna till några gånger då Elton var lite kinkig efter vägen.
7,5 km totalt. Inte alls jättelångt! Så en sådan promenad blir det nog fler gånger :)

I måndags kväll tog jag min första löprunda efter... ja typ ett halvår eller mer! Det gick faktiskt förvånansvärt bra! Sprang 5 km på 28 minuter. Inte alls tokigt då jag inte tränat på så länge. Så nu tänkte jag börja springa några gånger i veckan så jag kommer igång igen. Känns jätteroligt att äntligen få sätta lite fart! :D det är ju så himla skönt att springa, dels har man tiden helt för sig själv och dels för att man kan rensa huvudet lite. Sen så blir man ju sådär skönt trött och nöjd med sig själv efteråt. Underbar känsla!

Imorgon är det någon form av jättepicnic på farstaängen, vi är ett gäng som planerar att gå dit, grilla lite korv och umgås. Hoppas det blir fint väder!

just det, Lillasyster josse är ju tillbaka från Italien för gott nu, JIPPIE! :D:D

2 Kommentarer:

Frida sa...

Men herregud kvinna!! Födde inte du barn just?!? ;) Kram på er!

eva-li sa...

Nä nä 7,5km bara sådär..inte alls långt..din galning:)