Oops

Eftersom vi äter enligt LCHF här hemma just nu så tänkte jag ge mig på att göra "oopsies", vilket är en form av substitut för bröd.
Hade dock ingen philadelphiaost hemma och äggen gick inte att vispa så fluffigt som jag ville, så jag gjorde en egen-improviserad variant av något slags bröd.




3 ägg
1 dl mandelmjöl
1/2 paket keso
1/2 msk fiberhusk
salt
hela linfrön, solrosfrön och vallmofrön. mixade ihop allt och bredde ut på en plåt.






Men det blev superbra! :) jättegoda och smakar faktiskt bröd+att de mättar jättebra.
gjorde inte så många (blev bara 6 st) så nästa gång gör jag dubbel sats!

till middag blir det LCHF paj med bacon och ost. den är i ugnen nu hoppas det blir smaskigt!

2 Kommentarer:

eva-li sa...

GulleElton<3

Ulliz sa...

Hahah Elton!!! Så sjukt söt! Puss på lille gulle bubben