~Lycklig~


"Lycka är en känsla av varaktigt välbehag.
Lycka är ett belöningssystem som används för att premiera ett levende där våra behov tillgodoses. Lycka är därmed inte ett mått på framgångsrikhet då en framgångsrik person fortfarande kan vara olycklig. Undersökningar visar att människor i rika länder inte är lyckligare än dom i fattiga. Inte heller har stora lotterivinster, allvarliga sjukdomar eller materiella ting någon långvarig effekt på människors lycka. Exempel på några faktorer som har långvarig effekt för hur lyckliga vi känner oss är personlig status och respekt från andra människor samt att ha ett fördelaktigt utseende. Förutom miljöfaktorer så finns det stora individuella genetiska skillnader mellan olika individer som påverkar nivån av lycka. En majoritet av befolkningen anser sig vara lyckliga. Något som kan tyckas lite motsägesefullt är att de flesta även tror sig vara lyckligare än dom flesta andra"


Så kan det vara :) Jag vet ialf att jag är väldigt lycklig JUST NU, på något sätt känns det som att allting i mitt liv går som jag vill och det är helt fantastiskt!
Jag har faktiskt ingenting att klaga på för tillfället. Vilket säkert låter klyschigt men jag tänker helt enkelt inte ägna energi åt att fokusera på vissa saker. Jag har några viktiga saker i mitt liv just nu som jag fokuserar på och bara att tänka på dessa gör mig glad - Min familj, min underbara Markus, mitt jobb, vår fina lägenhet, tanken på att våren snart kommer, glädjen, skratten, semesterplanerna, framtidsdrömmarna :) Ja det finns så mycket här i livet som faktiskt gör en glad! Man borde fånga upp dessa saker oftare, suga i sig dem och verkligen SMAKA på dem - Man får ut så mycket av det!
Seize The Day
Category: 0 Kommentarer

0 Kommentarer: