Barnvagnsbio!

Idag var det dags för hantverkare att komma hit igen. Ett till steg i badrummet. Nu har de kommit så långt att de har reglat, gipsat, spacklat, gjutit golv och lagt in golvvärme. Idag flytspacklade de golvet så nu är det bara till att sätta upp allt kakel och inredning. :) Deras plan är att vara klara till nästa helg. HOPPAS! Vore så gött att ha ett helt nytt badrum färdigt tills mamma och moster kommer ner och vi ska gå på Dirty Dancing! *längtar*

Ialf, jag och Elton drog iväg in till stan. Tog bussen till skanstull och promenerade sedan längst med vattnet bort till tantolunden. Väldigt vackert må jag säga! Jag har inte promenerat där tidigare även fast jag bott här i 7½ år (!?) Mycket märkligt.
Mötteupp Ida i Rosenlundsparken (?) då hon var där med sina dagisbarn. hängde med henne väldigt kort bara för jag kom på att det vore ju supertrevligt att gå på barnvagnsbio! Då var klockan 10:15 och passande nog så började det en barnvagnsbio på Söder kl 11:00. Perfekt! :) Jag hann precis gå dit, boka och köpa gotta innan det började.
Första gången jag var på sådan bio och det var väldigt mysigt måste jag säga. Lite ljusare än vanligt, lite lägre volym, platser för att kunna byta blöja i salongen, micro för att kunna värma mat. + rast och kaffepaus i mitten av filmen! :) Elton satt i gången på golvet och pysslade första halvan och andra halvan sov han, perfekt!. Det var typ halvfullt i salongen så babybio är verkligen populärt :)
Filmen jag såg var " en oväntad vänskap" eller "the intouchables" som den egentligen heter. Baserad på en verklig historia. Handlar om en kille som är förlamad som anställer en kille som sin personliga assistent. Den här nya assistenten är lite av en "gangster" och killen som är förlamad är en rikemanssnubbe. Väldiga kontraster med andra ord men så himla bra! Jag kom på mig själv med att sitta och småle för mig själv flera gånger och skrattade även gott flera gånger. En riktig feel good film! Rekommenderas verkligen!

Ja, sen promenerade vi tillbaka till skanstull, kollade i lite butiker och tog bussen hem :)
Jag har lagat mat medan Markus och hans jobbarkompis har bytt det sista på panelen uppe vid taket.
I helgen ska vi även byta fjällpanelen på förrådet + isolera det och sätta in en ny dörr. Åh det kommer att bli så fint!
Imorgon ska jag städa hela dagen för på eftermiddagen får vi besök av banken. Då måste det vara fina fisken här hemma :) Inte för att jag tror att de bryr sig om vi har stökigt eller inte men det är ju alltid roligt att det är fint när det ska inspekteras :)
Category: 0 Kommentarer

0 Kommentarer: