Liten men tuff

Just ja! I lördags hände det - Eltons första "skada". Oturligt nog ramlade han, i en sekund av oaktsamhet, ur vår säng! Med hjärtat i halsgropen så såg jag att det ändå gick rätt bra. Det blev en bula och ett märke direkt i hans panna men i övrigt var han helt ok.
Senare på dagen tyckte jag dock (Markus var ju på landet och fiskade) att han verkade lite slö och tyckte han kräktes mer än vanligt så efter att ha ringt sjukvårdsupplysningen så åkte jag ialf in med honom till Astrid Lindgrens bara för att kolla.
Det var skönt att höra att det inte var någon som helst fara med honom och att vi kunde åka hem igen. pwew! Men orolig hann man bli!



lilla skadan :) Nu är han bara lite gul på blåmärket annars syns det inget alls.
Måste få berömma Trygg Hansas barnförsäkring som lämnar ersättning fast det egentligen inte har hänt något. De har alltid varit så sjukt bra och sjukt snabba i ALLA olika ärenden som jag varit i kontakt med dem om. Har verkligen bara gott att säga om dem.

nåja, slut på smygreklamen. måste bara få säga att på sjukhuset så fick jag vid 2 tillfällen ta av Elton alla kläder så kollade de att han inte hade några övriga skador/ blåmärken på kroppen, gamla som nya, det är ju himla bra tycker jag! Så att de kan hitta de hemska personer som slår och skadar sina barn!

/ Louise
Category: 0 Kommentarer

0 Kommentarer: