Vinna Pengar

Åh vad jag önskar man kunde vinna pengar någon gång. Sådär mycket pengar så man aldrig mer behöver oroa sig för sånt och man kunde göra massor av saker med familjen och få så fint hemma och slippa jobba massa. Men jag spelar ju aldrig så jag kommer förmodligen aldrig vinna :P Kanske man borde börja spela lite. Kanske Lotto? Vart är det störst chans att vinna mycket? :)
Jag skulle mer än gärna ta den nya trissvinsten - 100 000 kr i månaden i 50 år. FATTA!? Hur sjukt underbart vore inte det. Mja, man kanske skulle köpa sig en trisslott idag.

Appropå trisslott så var det en flykting som skrapade triss på nyhetsmorgon imorse. Han har typ precis kommit till sverige och kunde inte prata svenska överhuvudtaget. Han har fru och 4 små tjejer och hade typ knappt någonstans att bo. Han skrapade fram 1 miljon! Han blev verkligen SÅÅÅ glad och skulle använda pengarna till att starta en verksamhet här i sverige. Fatta vilken känsla för honom. Först komma ifrån ett land i krig, komma till ett sådant bra land som sverige och på det vinna massor av pengar (ok, inte extremt mycket men ett bra jävla startkapital ialf). Galet! Jag blev lite glad för hans skull faktiskt. Hoppas han lyckas starta något bra.

Nu skulle hantverkarna komma redan om 30 minuter så jag får sätta lite fart här hemma! Ha en bra dag ni fina!
Category: 1 Kommentarer

1 Kommentarer:

eva-li sa...

Blev glad av att bara läsa det.:) Vilken lycka för honom alltså!