ett tag sedan

Men massa skoj har vi haft för oss. I fredags hade jag Eva-Li och Ulliz över på tjejmiddag. Mycket trevligt! I lördags kom pappa, Monica, Johanna och Josse och sov här. Vi hade mysig kväll innan Hanna och Josse flyttade (!?) till Malta i söndags. Jag gick på loppis och inväntade Markus som kom hem från landet efter en lång fisketur :) Elton premiärgungade även i lekparken! :) lite opeppad bara för han var jättetrött, men söt ändå i sin lilla jeansjacka :)



I måndags var vi på öppna förskolan (ÖF) här i Sköndal tillsammans med Ulliz och Melvin. Elton blev fotograferad och jag tror vi fick till ett riktigt bra kort :) jag hade klätt upp honom i skjorta och tom ställt hans hår med lite vax :) han var så söt!
Han blir ju 6 månader på fredag så de blir perfekta halvårskort!
Efter ÖF så blev det långpromenad för oss alla. 2 timmars promenad vid ältasjön/Skarpnäck. Så roligt att utforska nya områden man inte riktigt promenerat i tidigare. Ulliz och jag har blivit lite av experter på det ;)








Igår tog jag en långpromenad + gymmade på utegymmet en sväng på morgonen sedan var det dags för ulliz och mig att gå till ÖF i farsta igen, sångstund och lunchlåda på plats. Jag upptäckte att Elton faktiskt blivit jätteduktig på att sitta själv utan att man håller i honom. roligt :)
Sen tog vi en tur i farsta centrum innan vi promenerade ca 1 timme hem. I farsta såg jag bla denna:
Leksak för att hålla iphonen så barnet kan leka med den... mja, say no more...


På kvällen var Markus så duktig att han spikade upp den nya panelen på framsidan. Jättefint blir det! Vi var precis klara när regnet kom :) nu ska det grundmålas!

Idag var Markus hemma på morgonen för värmepumpskillen skulle komma och se hur vi ska göra med värmepumpen. Den kommer att installeras på måndag (thank god!) och då har vi förhoppningsvis varmt och skönt igen :) Mysigt att ha Markus hemma på morgonen, vi åt frukost innan jag och Elton gick till kyrkan för att testa deras babyverksamhet. sångstund där med och galet mycket folk! det var säkert 25 mammor där med sina små bebisar. Roligt :) Vi tog en fika där (även här med Ulliz och Melvin) och sedan promenerade vi flaten runt ( 1 mil ) . Härligt höstväder och härlig promenad!

Imorgon blir det lite pyssel hemma, Både rörmokaren och Elektrikern kommer för att jobba vidare med badrummet. Jag flyr fältet och går på utflykt till Hellasgården med Ulliz och Melvin (as usuall) :)

Alla dessa promenader borde ju verkligen visa sig på kroppen inom kort! Pigg blir man ialf!

// Louise
Category: 0 Kommentarer

0 Kommentarer: