Middle of Summer


Äntligen helg! I Eftermiddag bär det iväg. Camping, solsken, vin, grillning, sillunch och Fest! Ser fram emot helgen. 2 nätter i Öregrund och nu får vädergudarna se till att regnet håller sig låångt borta. Det får gärna regna nere i Afrikas öken istället. De blir bra mycket gladare för det.

Bakade en Rabarberpaj igår som jag tänkte dela med mig av här på jobbet idag. Hoppas den smakar bra! Jag vill ju inte tjuvsmaka eftersom den inte blir lika fin då när man väl ska bjuda på den :P Baka är verkligen så roligt dessutom är jag helt såld på kakor och bakelser och bakverk, det är nog lite av min last nästefter smågodis. haha. Jag har haft planer ett tag på att lära mig surgedsbröd, det vore så häftigt att kunna och om man dessutom kan få det att smaka lika gott som det man köper så vore det ju toppen! Dock äter vi ju knappt bröd så det känns som att det får bli ett projekt till hösten eller så.
Imorse blev det ingen morgonpromenad, dock så ställde jag mig på vågen och veckans tidigare (tidigA) faktiskt enkla promenader har gett resultat! Helt otroligt eftersom jag egentligen inte har ansträngt mig speciellt mycket och dessutom inte heller tränat någon fotboll. Där ser man vad en liten promenad kan göra. Markus promenader har ju resulterat i en viknedgång på nästan 20 kg så han är ju ett levande bevis på det :). Nä det här får verkligen bli en god vana! Det som är mest positivt är dock inte viknedgången utan att jag blivit så mycket piggare! Helt underbart skönt att slippa vara konstant trött, nu har jag så mycket energi!
Staden är så lugn nu när alla människor åker ut till skärgården och lantställen. Det är skönt att få sittplats och lite lugn och ro fram och tillbaka till jobbet. Synd att det inte alltid kan vara så.
Men skönt att även jag får lämna stan i helgen! :)
Category: 0 Kommentarer

0 Kommentarer: