En sammanfattning av Midsommar..

Midsommarhelgen var helt fantastiskt härlig, mysig, rolig och lyckad på alla sätt och vis.
Den började lite kaosartat men vad gör väl det om 100 år! Jag och Markus åkte härifrån Stockholm och Mamma och Leif skulle i sin tur åka hemifrån Bergsjö. Vi åkte många timmar innan dem då vi slutade tidigare och inte har lika lång väg.

Vi är därför framme i Öregrund redan vid halv sju på kvällen, toppen tänkte vi som tar färjan ut till Gräsö för att checka in på campingen… trodde vi ja! Det visade sig att vi inte alls fick checka in eftersom ”alla” (dvs jag) i sällskapet inte var 25 år!? Den lilla detaljen hade vi helt missat och de kunde ju absolut inte göra något undantag. När jag sa att min mamma skulle komma senare och att det var dem vi skulle bo med så gick det ju bra, dock så måste vi i sådana fall vänta in dem för att checka in samtidigt.
Det skulle väl inte vara några problem bortsett från att den sista färjan som fick checka in var den som gick till Gräsö klockan 22:00. Efter det så skulle incheckningen stänga och vi var inte välkomna. (ja hon var väääldigt otrevlig i incheckningen).
Klockan var vid den här tiden 19:00 på kvällen och Mamma och Leif hade precis åkt hemifrån. Enligt vår GPS så skulle det ta dem 3 timmar att åka hela vägen ner…
19:00 + 3 timmar = 23:00 = För sent för att checka in på campingen. ÅHHHH
Allting blev verkligen så skitjobbigt det bara kunde bli. I brist på annat att göra så bilade vi runt lite och letade en annan camping. Hungriga (eftersom vi inte käkat sedan lunch), trötta och allmänt skit-irriterade! Hittade den enda andra riktiga campingen som fanns men den var ju självklart fullbelagd (vad annars?).

What to do??.... Det tragikomiska i det hela var att det var ju absolut inte endast vi som var ”under 25” utan det var en hel del andra lösdrivande ungdomar på stan som inte kom in på någon camping. Kommunen där hade då tydligen varit så snälla att de anordnat en ”ungdomscamping” som man kunde få tälta på Gratis. Åh vad bra tyckte vi och letade upp den… ”ungdomscampingen” var en täkt som en bonde klippt gräset på, de hade ställt dit en (1 st ?!) gammal, förjävla äcklig baja-maja och en container… thats it.
Lägg sedan till att det endast var i stort sett 18-åringar som hade börjat anlända till detta utomordentligt trevliga ställe. Skräniga, apfulla, högljudda, odrägliga 18- grabbar. Suck.
Men vad skulle vi göra?? hade samtidigt telefonkontakt med Mamma i bilen. Hon ojade sig om att Leif låg i 140 på 70-vägarna!? De skulle verkligen satsa på att hinna ner till 22:00 färjan!
Så det hela blev en kamp mot klockan. Jag och Markus satt på ”ungdomscampingen” och väntade, om de inte skulle hinna till 22 skulle vi bli tvungna att sova där.
Det var riktigt spännande ett tag! 21:45 anlände de således! Helt ofattbart att de hann! Jag har nog aldrig varit så glad av att sett min mamma! Haha. Så vi hann med 22:00 färjan och vi kunde checka in hela sällskapet på Gräsö! *pust* Receptionisten var dock otroligt noga med att påpeka att mamma och Leif nu hade ”ansvar” för de yngre i sällskapet. Haha. bittrare människa får man leta efter. Men vi kom in och i tid och kunde slå upp våra tält i lugn och ro. Åh jag var så glad att vi hann! Grillade och åt en väldigt försenad middag klockan halv ett på natten innan vi äntligen fick sova.

Midsommarafton var fantastisk. Vaknade till strålande sol! Satt och Solade Hela långa förmiddagen innan vi hade sill-lunch i partytältet! Gott! Efter lunchen så åkte vi över till Öregrund och kollade läget. Drack några drinkar på 2 av uteserveringarna innan vi knatade hem igen, frotterade oss med alla ”Stekare” som satt där och försökte se viktiga ut. HAHAHA Jag vill bara garva! Tur att man fick lite underhållning ialf :)
Väl hemkommen så solade vi lite till och gjorde i ordning för middagen. Grillad Oxfilé och hemmagjord potatissallad! Det var så otroligt gott att jag kan känna smaken i munnen fortfarande! Helt underbart! Sedan bjöd vi över våra tältgrannar och förfestade lite innan vi begav oss ner till campingens restaurang för att Shaka loss resten av kvällen :) Det var verkligen så roligt allting. Det var ingenting som gick fel och det är väldigt sällan det blir så. Det var en helt underbar dag!

Midsommardagen grydde och vi var väl inte riktigt körklara sådär på förmiddagen, vilket resulterade i ännu en lång dag i solen! Solade och lunchade och begav oss inte hemåt förrän framåt 17:00 tiden på eftermiddagen. Jag och Markus var hemma i Sthlm klockan 19:00 och hade sedan en mysig kväll hemma bara.
Gårdagen tillbringades i solen den med och sedan grillade jag och Markus vår middag ute på gården innan det blev filmkväll och god natt. Nej hela helgen har verkligen varit lyckad!

(Vi åkte även förbi ”ungdomscampingen” på vägen hem. Jag säger bara… FYYYYY FAAAAAAAAN! Jag har nog aldrig i hela mitt vuxna (!?) liv sett något grisigare! Det såg ut som en soptipp rent ut sagt. Helt fruktansvärt vad skräp, skit och äckel som lämnats kvar. Jag är innerligt tacksam att vi slapp sova där!)

Nu är det måndag igen och det gör väl ingenting. Solade en timme på lunchen men nu måste jag nog vila mig från solen ett tag (börjar anta en lätt röd nyans vilken inte är så skön… det SVIDER!). Funderar på att åka på IKEA ikväll och ta mig en svängom. Sedan blir det en tidig kväll för min sömnbrist från i helgen börjar verkligen ta ut sin rätt… *gäsp*

Nä.. Back 2 Work! Lite drygt 3 veckor till semester sen ska jag slappa som aldrig förr! :)
Category: 1 Kommentarer

1 Kommentarer:

eva-li sa...

Haha.. Men fy så irriterande!! Vilka bittra människor alltså.. Men tur att midsommarafton vart lyckad i alla fall.