MountainLake

Oh vad jag längtar hem! Om lite drygt en vecka kommer jag och Markus åka upp till Bergsjö, det ska bli så himla roligt och skönt och jag ser verkligen fram emot det.
Lillasyster tar studenten och det ska firas! Studentmottagning och umgås med släkten + att jag ser fram emot paketöppningen :) Nä det ska verkligen bli great!

Nästa helg är det även exakt 5 år sedan (?!) jag flyttade till Stan. 5 år! Helt Galet vad tiden har gått fort det känns verkligen som igår jag flyttade. Men har hunnit med väldigt mycket.
Köpt lägenhet som vi renoverat och lärt känna massa nya människor, pluggat och jobbat in mig i branchen. Rest mycket och lärt känna staden :) Det har verkligen varit roligt och lärorikt och jag ser fram emot massa fler år här. Jag trivs bra och har aldrig ångrat att jag flyttade.

Vårt nästa mål är att ta oss till Asien på semestern samt att inom kort försöka hitta ett hus, och hus är inte det lättaste... eller det är inte det billigaste kanske man ska säga! Fy fan vad dyrt det är! jag betalar inte 3½ miljon för ett hus på 80 kvm med grannen (i ett exakt likadant hus) 2 meter ifrån. Det är så frustrerande! särskilt när man vet att "hemma" i bergsjö skulle man kunna få 2 hus till samma pris som vår lägenhet. Nä det är så irriterande!
Men the search goes on. Jag är säker på att vårt nästa hem kommer att dyka upp när vi minst anar det. Till rätt pris :)

Imorse var jag ute på promenad igen. 06:15. Jag är trött men ska ge det en chans. Nu kör vi.

Idag börjar "smaka på Stockholm" i kungsträdgården. Jag skulle vilja gå men hinner nog inte idag, har lite annat jag måste dona med efter jobbet. Men tur att det är i 5 dagar så det ska nog hinnas med! Sen börjar "Love Sthlm" som kommer att hålla på fram till 19 juni så det är mycket festligheter på gång. Som en enda lång festival med uppträdanden och happenings. Riktigt roligt att det händer saker precis HELA tiden. Men jag kommer nog att tröttna på alla människor. hehe. och TÄNK när bröllopet blir av! Shit det kommer vara så mycket folk. Man kanske ska fly fältet då? Eller kanske hyra ut sin lägenhet den veckan för 20 papp?(ja, folk betalar typ det)
Tål att tänkas på.
Category: 0 Kommentarer

0 Kommentarer: