Wind of Change?

Nä här blåser det inte speciellt mycket... Idag har jag funderat mycket, för mycket uppenbarligen för nu känner jag mig deppig.

Ibland känner jag bara att jag står still. Med livet. Det händer liksom ingenting. Inget drastiskt ialf det är bara samma sak dag ut och dag in. Jag blir så rastlös!
Jag behöver någon form av regelbunden förändring tror jag, annars ledsnar jag.

Det behöver inte vara något "stort". Jag skulle nöja mig med att måla om vardagsrummet eller köpa en ny tavla, kanske möblera om i sovrummet. Men jag kan även fantisera mig bort om hur underbart det vore att bara släppa allt. Ta tjänstledigt från jobbet/säga upp sig och dra utomlands ett år - Kanske jobba ett år i Australien eller Usa. Kanske spara massa pengar och backpacka runt i Asien i några månader. Köpa nytt boende eller vad som helst. Börja Plugga.
Jag kanske bara borde färga håret...

Nej men ibland får jag den känslan, känslan av att jag står still och att det liksom inte riktigt händer något i mitt liv... det är skitjobbigt. Var är adrenalinet i min vardag?

Nu låter det som att jag har världens tråkigaste liv men det har jag verkligen inte. Jag trivs bra i lägenheten och med Markus. Jag trivs på jobbet med och vi gör massor av roliga saker (vi ska tex på långweekend till London redan nu på torsdag). Men ändå så känns det ibland som att något saknas... äh jag vet inte. Jag kanske bara har en dålig dag och är allmänt otacksam för vad jag faktiskt redan har..

Jag längtar ialf tills Fotbollen sätter igång. Jag behöver ha något att se fram emot just nu.
Category: 2 Kommentarer

2 Kommentarer:

eva-li sa...

Tror det är dags att skaffa barn:) Känner så väl igen den där känslan av rastlöshet som infann sig precis innan. Då man tröttnat på festandet,shoppandet och allt annat man gör för att fylla ut dagarna.
Hoppas ni gör det snart:) kram

Louise sa...

Ja kanske det :) Det vore ju roligt dock är jag inte helt 100 på om det faktiskt är det som "saknas" jag känner mig förvirrad. Ja vi får se vad som händer. Kram!