Gott Nytt 2011 :)

Nytt år, nya tider.
Hade en riktigt lyckad nyårsafton som firades med vänner. Först trerättersmiddag hemma hos mig och Markus och sedan fest hela natten lång i Fornudden. Jag och Markus lyckades för första gången sedan vi blev tillsammans faktiskt skåla in det nya året tillsammans och jag fick en nyårskyss :)
Ramlade hem vid 5 på morgonen efter att vi misslyckats med att få tag i en taxi i två timmar och fick ta bussen. Men det gick ju bra det med!

Efter att ha slappat nu i två veckors tid så måste jag VERKLIGEN ta tag i träningen på allvar. Det är bara 5 månader (!?) kvar till maran och ska jag greja den så läre jag ju sätta lite fart! Jag vill även vara taggad och redo tills fotbollssäsongen sätter igång nu på vårkanten.
Vi kör igång med LCHF och träning nu med detsamma :) Och det ska faktiskt bli jätteroligt. Jag är taggad (igen). Men bara man inte överdriver så brukar det gå skitbra. Vår försäsongsträning börjar nästa vecka också så det ska bli riktigt skoj!
Även att vi åker hela laget till Åland sista helgen i januari! Vi ska spea 11-mannafotboll inomhus och vi blir borta hela helgen. Det ska bli riktigt nice! Jag älskar att åka på cuper, det blir en sådan annan lagkänsla när man sover borta och reser iväg hela gänget tillsammans än när man bara träffas på träningar och matcher. Det ser jag verkligen fram emot! :) Fotboll is the shit!

Andra saker jag ser fram emot under 2011 är:
  • Först och främst Londonresan med Markus
  • En fjällresa med vänner (dock inte inbokad ännu)
  • Komma i riktigt bra form och greja Stockholm Marathon på en hyffsad tid.
  • Jag vill väldigt gärna åka till både Rom och New York, vi får se om det blir båda eller bara det ena alternativet.
  • Jag ser fram emot att vi tar hem segern i våran division och avancerar till nästa år
  • Jag ser fram emot att möta nya vänner och inspireras av andra personer.
  • Jag ska se till att umgås mer med de vänner och familj jag faktiskt redan har.
  • Jag ska försöka sitta mindre framför dator och tv
  • Jag ska försöka måla/skapa/rita mer
  • Jag har en önskan om att flytta till en stärre lägenhet/hus men det är nog bara önsketänkande - vi får se hur det blir med den saken
  • Jag har en del andra önskningar med men som jag insett att de inte behöver ske just nu, det finns en rätt tidpunkt för alla saker här i livet och ibland är det en viss väntan som behövs för att det ska bli bra. Det känns bra att vara ok med den tanken.

Jag kan ibland känna att det vore bra och göra något drastiskt med livet. Ex. Ta tjänstledigt en månad och åka iväg och vara volontär i något fattigt land, eller att bara gå en kurs eller måla om i sovrummet. Jag tror att jag behöver en del förändring i livet, stora som små, för att jag ska vara tillfredsställd. Jag gillar inte att saker ser likadana ut dag ut och dag in. Jag tröttnar på det och då blir jag bara irriterad på min vardag. Det är lite jobbigt ibland men samtidigt är det en bra sak. Jag tror på att alla människor behöver förändring.

Jag tror att 2011 kommer att bli ett bra år, jag är helt säker på att det kommer att bli bättre än 2010. Jag ser fram emot allt som komma skall! Good or Bad. Jag hoppas att det som varit bäst i mitt liv hittills kommer bli det sämsta som händer i framtiden. :)

Category: 0 Kommentarer

0 Kommentarer: