Ålandsfotboll

Helgen var helt fantastiskt rolig! :)



Åkte fredag eftermiddag, hann med nöd och näppe med båten men det gjorde ju bara allting mera spännande. Hade en trevlig båtresa över till Åland och vi bodde faktiskt på ett jättemysigt hotell. Det var bara vi som bodde på hela hotellet så det blev väldigt personligt. Bra service, god mat och mysigt. Vi lottade om vilka som skulle dela rum och jag tycker det är trevligt att dela för då lär man ju känna tjejerna mycket bättre. Så det var skoj!

Spelade lite spel bara första kvällen innan man var tvungen att sova, vi skulle ju upp tidigt!



Första matchen på lördag spelade vi klockan 10:00 på morgonen. Vi vann! med 2-0 och det kändes verkligen jättebra även om jag och många med mig var ruggigt ovana vid stor plan och kanske en aning otränade :) Jag gjorde en del missar och känner mig sådär allmänt "seg" jag måste verkligen komma igång igen! Jag var ju 100 ggr bättre när jag var yngre känns det som.

Det är knappt så jag går in i närkamper 100 % längre. Nej jag måste verkligen tagga till, få upp flåset och bli lite tuffare. Så ska nog den här säsongen gå bra :)



Så, första matchen vann vi och sen gick det utför. Spelade 2 matcher till på lördagen och vi förlorade båda. 0-1 och 0-4. Surt! Kvällen tillbringades på hotellet. Middag + spel + film innan det var dags att sova. Första matchen på söndagen spelades redan klockan 8:00! och då pratar vi alltså Åländsk tid vilket innebar att klockan egentligen bara va 7.... TIDIGT!

Vi förlorade tråkigt nog även den matchen. Var så otroligt seg och tung i benen sedan dagen innan! Vi orkade inte riktigt hela vägen. Vi kom sist! :) Hahahahah. Men det är ju en eloge det med!

Något positivt med att vi kom sist var ialf att vi kunde ta en tidigare båt hem igår, vilket gjorde att jag var hemma klockan 16:00 istället för 21:30. Skönt!



Jag har haft en jätterolig helg verkligen! Även om jag är trött som ett as, har haft sprängande huvudvärk sedan igår, har brännsår på knäna (glidtacklingar på konstgräs inte att rekomendera) och träningsvärk i varenda muskel. Jag är riktigt glad! :) Tycker det var jätteroligt att komma iväg lite med tjejerna i laget och lära känna dem lite bättre. För det känns inte som att jag kommit in riktigt i laget ännu. Men mycket bättre efter helgen!

Ser fram emot fotbollssäsongen med alla :)



Ikväll är det träning (?!) löpning och Fys. ojojoj hur ska det gå!? haha. Jag kan knappt gå efter helgen men vad fan, det är väl bara till att bita ihop antar jag :P



Har påbörjat en ny målning nyligen, jag har en jättefin idé i mitt huvud så jag hoppas jag lyckas med att få ut den i handen och på duken. Har verkligen jättemycket inspiration nu ialf! Vilket känns jätteroligt. Ska måla en tavla till min mamma med som jag har i huvudet, en inflyttningspresent :) Ska bli jätteroligt att göra! Åh jag har verkligen en helt fantastisk hobby. Avkopplande, rolig, enkel samtidigt som man kan glädja andra med resultatet + att man får lite extra pengar. Ja den är helt perfekt!
Category: 0 Kommentarer

0 Kommentarer: