Goder Juler

Så var då julen över för den här gången.
Julafton tillbringades i Tyresö hos Markus brorsa med familj. Vi var 9 personer med alla barnen inräknade och det var riktigt trevligt. Var där redan klockan halv elva på förmiddagen, julmiddag, kalle Anka och julklappsutdelning som aldrig tycktes ta slut! Efter 2 pauser i paketöppningen verkade det nästan som att barnen tröttnat på att öppna paket. haha.
Jag är ialf jättenöjd med mina paket. Markus hade köpt ett superfint halsband till mig och en parfym som luktar helt gudomligt! <3
Han hade ju redan fått sin julklapp i förstkott av mig (Personlig tränare 5 pass) men jag hade ändå handlat lite, det blev en mössa och ett tillbehör till hans GoPro- Kamera som gör att man kan sätta fast den på huvudet när man är ute och gör alla sina extremsporter man nu ska filma :) Han blev glad.
Vid halv elva så åkte vi hem igen och vi var helt slut! :) Somnade på stört.

På juldagen så hade vi en mysig förmiddag hemma innan vi åkte tillbaka till Tyresö för lite Jul-lunch. Blev kvar där några timmar innan vi åkte hem och bara myste på resten av kvällen. Kollade på film och käkade "vanlig" mat. Man tröttnar ju väldigt fort på den där julmaten faktiskt.

Annandagen, dvs, gårdagen, startade i Nacka Forum när vi hängde på deras lås för att komma i tid till mellandagsrean. Det var jättemycket folk! Men jag tyckte rean där var sådär. Så efter några timmar åkte jag (Markus stannade hemma då) vidare till Farsta Centrum istället. Där var det om möjligt ÄNNU mer folk. När man väl lyckats hitta något så var det bara till att köa i typ en kvart bara för att komma till kassan. Men det var det värt! Jag hittade det jag behövde.
1 par jeans, 2 par byxor och 3 tjocktröjor för under tusenlappen. Bra pris tycker jag! och byxor var verkligen något jag behövde dessutom! Httade även lite andra små söta saker :) Så jag är nöjd!
Var supertrött när jag kom hem, flera timmars shopping tär verkligen på kroppen och jag hade även ont i ryggen. Så det blev soffläge när jag väl var hemma igen :) Efter några timmar så blev jag dock otroligt rastlös! Kände för att träna så efter att ha följt med Markus och spanat in Markus kompis Pontus nya lägenhet så tog jag en promenad och styrketränade sedan lite hemma - och det var så skönt! Var evigheter sedan jag tränade så det var verkligen på tiden! Nu ska jag försöka ta en liten promenad varje dag ialf. Tror jag skulle må mycket bättre av det. Nackdelen är bara att det är så jäkla mörkt när man väl är hemma från jobbet. Lite läskigt att gå ute då (om man inte vill hålla sig till stora vägarna).
Var även förbi affären och handlade lite nyttig frukost - Jag är så dålig på att äta frukost men nu köpte jag yoghurt, fiberflingor och frysta bär som jag tänkte käka på morgonen.

Nyår är på intågande, får se vad vi hittar på. Är egentligen inte så sugen på att hitta på något. Det jag vet med säkerhet är att jag inte orkar styra med något hemma ialf :) Det är mycket möjligt att jag och Markus bara gör något vi två. vi får se helt enkelt. Vore trevligt att åka iväg någonstans bara Markus och jag.
Nu efter nyår är det ju även dags att börja lite renovering och organisering och förberedelser hemma. Ska bli så roligt att komma igång med det! Jag förmodar att vi kommer att göra det i slutet av januari när vi fått lön igen. Då jäklar ska det målas och fixas och köpas garderober och säng :)

Häromdagen beställde jag framkallning på MASSOR av kort :) Närmare bestämt nästan 1000 bilder. Har ju inte framkallat kort sedan 2009 och det var verkligen på tiden nu. Brukar ju göra ett album för varje resa vi åker på och sedan framkalla lite andra "vanliga" bilder med. Så det ska bli jätteroligt när dessa bilder väl kommer! Då ska jag verkligen sitta och pyssla och "scrappa" lite :) Längtar! Måste ut och inhandla fotoalbum bara! Ska försöka fixa det i veckan.

Nu är det dags att jobba sig lite. Ha en bra dag mina vänner!

Category: 0 Kommentarer

0 Kommentarer: