Julfest

Igår var det så dags för den årliga julfesten med jobbet!

Vi började dagen redan klockan 12:30 då vi hela "siciliengänget" (dvs, mitt team + två små team till som brukar umgås) åkte ut till Gabriels hus i Nacka. Där vankades italienska tilltugg, Champagne och bubbelbad i hans utmhusbad. Jag badade dock inte, inte riktigt min grej. Men det var supertrevligt!
Vi gjorde oss klara och begav oss vid 18 in till stan och Nalen där festen skulle hållas.

Väl på plats så svidade jag om till mina übersnygga ormskinnspump i lila (men ack så obekväma) och vi anslöt oss till minglet innan middagen. Som vanligt ogillar jag bordsplacering eftersom jag alltid har en förmåga att hamna med människor jag inte har så mycket gemensamt med så att säga. Så även i det här fallet. Suck.
Till råga på allt gillade jag inte heller maten speciellt mycket. Till förrätt var det en silltallrik - Helt ok förutom att halva tallriken var gravad/rökt lax och ost - Not my cup of tea.
Till varmrätt var det Anka på en bädd av något slags kål och till det vad som ut att vara en vanlig bechamelsås... nja. det var sådär och jag åt inte ens hälften.
Så till efterrätten (den brukar man ju inte kunna misslyckas med), även den var en besvikelse :( Det var en saffranscheesecake. Men jag tyckte den smakade på tok för mycket saffran och även lite sprit? Nä ingen höjdare den heller.
Eftersom jag inte är någon speciell partymyra nuförtiden så lämnade jag festen vid 22 och var hemma vid halv elva. Då var jag lagom nöjd. Mina fötter smärtade efter de obekväma skorna och jag var faktiskt hungrig när jag kom hem! Bums i säng och somnade på direkten. haha. det är inte lätt att vara trött (vilket jag är rätt ofta nuförtiden).
Men om man bortser från maten och bordsplaceringen så var det ok. Ingen hejdundrande fest (vilket det eventuellt blev efter att jag gått hem iofs) men ok. Lagom är väl det ord jag söker antar jag.
Hade egentligen roligast på förfesten.

Idag är det jobb hela långa dagen, har lite ärenden jag måste göra på lunchen annars har jag massor av saker som måste göras :/ drygt men det är bara att bita ihop.
Ikväll ska jag och Frida hem till Ida och spana in hennes och Fredriks nya lya. Det ska bli så roligt! :)
Så roligt för dem att de flyttat ihop på riktigt nu. Sötnosarna.

I helgen ska jag och Markus vara barnvakt åt vår guddotter Rebecka (om hon piggnar på sig för hon var tydligen ganska förskyld just nu), det ska bli jätteroligt faktiskt :)
I övrigt har vi inga planer. Känns rätt skönt att vi har haft några lugna helger nu ett tag, så man hinner slappna av lite och dona på i sin egen takt. Annars brukar det alltid vara saker som ska göras eller inbokade saker och det känns som att helgerna bara försvinner! Nu får man verkligen passa på att vara ledig.
En vecka till julafton på lördag och det börjar dra ihop sig :) Markus och hans bröder har ännu inte köpt någon present till deras mamma och jag får nog ta och säga till dem.
Jag måste dessutom köpa en till present till ett av barnen, trodde det var avklarat men jag kom på det häromdagen att jag missat det! Hade kunnat bli jobbigt på julafton ;).

Nu är det dags att jobba lite! Tjing!
Category: 0 Kommentarer

0 Kommentarer: