Are you Safe?

Helgen som gått har gått sjukt fort och vi har egentligen inte gjort något speciellt.
I fredags så skippade jag och Markus stand-upen, istället så skulle vi käka ute + gå på bio. Då vi skulle gå på bio i Sickla så hade vi ingen lust att åka in till stan, då kom Markus på ett ställe i Älvsjö som han varit på förut, Älvsjä Värdshus. Låter kanske inte superroligt men de hade en god mongolisk buffé där! Bra alternativ om man inte orkar åka in till stan dock så tyckte jag det nog var lite för dyrt. 159 kr för buffen och det är ju faktiskt dyrare än inne i stan. men men. Det var lugnt och skönt och det som var bäst av allt var att man slapp stå och vänta på när kocken tillagade min tallrik, man satte sig helt enkelt vid bordet igen så kom de och serverade maten istället. Det var bra!
Bion började så sent som 21:40 (!?) haha trodde aldrig jag skulle orka se hela filmen och det gjorde jag inte heller ;) Tog en taktikvila på kanske 5-10 minuter i mitten av filmen men jag såg näääästan hela! :) Vi kollade på "Safe House". Helt OK och ganska spännande!
Var ju inte hemma förrän vid 12, personligt rekord nu sista tiden!

I lördags hade vi sovmorgon och sedan skitmysig frukost hemma, hade massa gottigt som på en hotellfrukost nästan och tända ljus m.m. Det var en riktigt bra start på dagen! Man blir på så bra humör av sådana små saker.
Efter det blev vi bjudna på fika hos Markus mamma, hon hade bakat en sockerkaka och efter att vi slukat nästan hela den så blev det diabilds-visning i vardagsrummet! :) Det är faktiskt ganska kul att se även om jag ju inte har någon koppling till bilderna. Det är Markus pappa som knäppt nästan alla bilder som de har, han var en jätteduktig fotograf! Det som är lite roligt är att Markus är så sjuuuukt likt sin pappa! Markus är en minikopia av honom så nu vet jag hur han kommer se ut när han blir gammal ;).
Fick även se en del bilder från när Markus var liten, det finns nästan inga bilder på honom när han är liten så det är verkligen roligt att se de få som faktiskt finns. Så man har något att jämföra med när våran lilla kotte kommer sen :)
På kvällen så umgicks Markus med en kompis som fyllde år medan jag tecknade en beställning som jag legat efter med typ 100 år. Men nu är den både klar och leverrerad så ska bli skoj att höra om den uppskattades sen :)

Igår var vi i Nacka forum ganska länge, jag köpte en del saker jag var i behov av och Markus inhandlade ett snyggt löparställ inför kommande träning :) Åååh vad jag saknar att träna! Jag har typ abstinens! Skitjobbigt. Jag vill men jag KAN verkligen inte, flåsar ju sönder bara jag går upp för en trappa och det suger (som faaaan). Jag som är van att träna typ 4-5 ggr i veckan :( Men i sommar då jäklar! Då ska jag komma i form :) Längtar tills man får ta ut sig riktigt ordentligt eller köra ett långt härligt löp-pass i skogen!

Veckan som kommer hoppas jag går fort för å fredag kommer mami och johanna! <3 längtar!
Category: 1 Kommentarer

1 Kommentarer:

Hanna sa...

Ett litet tips bara, vänta innan du börjar löpträna då det tar ett tag innan ligamenten läker (även fast du inte lider av någon märkbar foglossning). Minst 6 månader har min idrottssjukgymnast rekommenderat, jag löptränade efter ca 4-5 månader sist och fick tyvärr ont i knäna som gjorde att jag inte kunde springa på 12 månader. Jag vet att man är sugen att komma igång, men det är som sagt bra att vänta med löpningen och jobba med andra träningsformer. Lycka till!