Plötsligt händer det

Imorse när jag var på väg till jobbet så var det en person som reste sig och erbjöd mig sin sittplats. Det kändes... märkligt. Jag behövde egentligen inte sitta men det kändes ju dumt att säga nej när denne redan rest sig :P 
Jag är inte i behov av att sitta ned, men jag funderar ändå ofta på hur många det är (typ 99% av alla som åker kommunalt) som inte erbjuder sin sittplats till någon som man kan tro behöver den bättre.
Det är så många gånger som man ex. har sett en skröpplig gammal tant kliva på tåget (ibland även med käpp och hela balunsen), darrande och vinglig. Ingen bryr sig - Sneglar bara på henne och fortsätter att läsa sin tidning eller glo i sin telefon. Det är så jävla dåligt tycker jag! Res på era feta kontorsrövar och låt de som bättre behöver det få sitta. Vissa är bara så jäkla egoistiska. Så, nu har jag fått det sagt med :)

Igår lunchade jag med Amanda! Det är alltid trevligt med en liten spontanlunch mitt i veckan, nu ska hon dock sluta på sitt jobb :( roligt för henne för hon har fått ett annat jobb men då kommer vi inte kunna luncha. Får träffas på annat håll istället :)

Helgen då?
Idag skulle jag ha träffat Ida efter jobbet, tyvärr var hon sjuk stackarn :( Krya på sig!
På söndag ska jag och Markus ialf åka in till stan och träffa min Moster + man och Morbror + fru, de är här nere i helgen för en liten weekend-trip samt att de skulle gå och se Brolles show. Så på söndag innan de åker hem igen så ska vi försöka få till en dejt. Roligt! Kanske man samtidigt skulle ta sig en brunch inne i stan... Har varit lite sugen på det ett tag. Ska nog ta mig en funderare på det.
Tänkte försöka hinna med att tvätta lite + måla klart det sista i köket ( har en liten del av en vägg att måla innan det är helt klart) så att man kan ta ner alla renoveringsgrejer i källaren. Dock så ska vi ju ändå sätta lister med.. hm. äh vi får se hur det blir :) Tar det som det kommer!

Igår fick min "nya kompis" i sköndal barn :) Roligt. Träffade henne via nätet ju och vi har fikat två gånger (första gången hade vi ju "blind date" på sköndals cafe" De fick en jättesöt liten kille, fast de visste de redan. Stort Grattis till dem ialf! :)
Category: 0 Kommentarer

0 Kommentarer: