TJYV!

I fredags så fick jag min lön i vanlig ordning, härligt! Efter att ha mött upp mamma och Johanna på Stan och käkat lunch med dem så åkte vi hem till Sköndal. Skulle gå och handla mat på Hemköp hemma vid 17 och köpet vägrar då att gå igenom - "Medges ej", "Medges ej". what? Mamma ryckte in och betalade (tack för det :) medan jag direkt loggade in på min internetbank från telefonen.
då är det någon som har gjort MASSOR av småköp på totalt nästan 9000 kr!! Alla på eftermiddagen och pengarna är som bortblåsta! Jag fick världens chock!
Ringde banken direkt och spärrade kortet såklart. De kunde dock inte göra något mer just då eftersom både kortservice och bankkontor hade stängt, fick snällt vänta tills idag...
Idag var jag så in på mitt lokala bankkontor i Farsta och gjorde en reklamation på alla köpen, jag har även gjort en polisanmälan så nu får vi se hur det går och när/om jag får mina pengar tillbaka. Deras kortenhet ska utreda ärendet och återkoppla till mig, jag ska även lämna in kopia på polisrapporten när jag får den.
Så jäkla surt bara! Jag blir så arg på att en obehörig person har fått tag på mina kortuppgifter och tagit sig friheten att rensa mitt konto! (som tur var så hade jag fört över pengar till några andra konton så jag blev inte av med hela lönen, men man hade ju kunnat göra något roligare för de där pengarna...).
Det enda jag kan komma på är att någon hackat sig in på mitt Itunes-konto och fått tag på kortuppgifterna därifrån - för det är det enda stället där jag har kortet registrerat. (HADE kortet registrerat)...
Så, det har inte blivit några större utsvävningar i helgen och just nu får jag leva på Markus tills jag får mitt nya kort... hoppas det kommer inom några dagar ialf!

Men, trots denna tråkiga händelse så har jag haft en jättemysig helg med Mamma och Johanna :) Vi har spelat spel, grillat, umgåtts och i lördags tog vi en promenad både till och från Farsta Centrum för lite shopping (ja, inte för min del då...). Fikade och haft det bra. Har ju varit helt fantastiskt väder!
Mamma hade med sig en hel väska med roliga saker till mig! :) min mormor har stickat massor av de finaste små kläder till vår kommande kotte och de var så fina! Johanna hade dessutom sytt och virkat en filt och hon hade lagat lapptäcket som jag sydde i slöjden så nu är det helt och fint och vi fick massa bra grejer från mammas Leif . Så roligt! :)

Igår så var jag och Markus iväg och köpte en ny badrumsvåg. haha. det var väl bra men jag ska nog undvika den ett tag :P Efter det så tog vi en promenad i solen och gymmade i Utegymmet. Det var så skönt! Sprang även på Ulliz med familj (hon jag träffat via nätet) och fick en liten tjuvtitt på deras lilla kille. Så liten och så söt! Hoppas att vi kan ses något framöver så man får ta sig en ordentlig titt när han inte är nedbäddad i vagnen :)

Idag kommer Eva-Li förbi hemma. Roligt! Länge sedan jag träffade henne nu så det ska bli skoj.
Trevlig Kväll!
Category: 0 Kommentarer

0 Kommentarer: