Sneak Peak

Oj vad lång tid det går mellan gångerna jag skriver! Ska skärpa mig jag lovar. Sista tiden har vi dock inte gjort något annat än att renovera dock känns det som. Tråkigt men det blir verkligen superbra! Nedan har ni två bilder på lite av resultatet ialf. Ska lägga upp ett ordentligt "före" och "efter" inlägg så snart jag kan och så snart allting är klart. Vi har nämligen inte fått upp golvlister och socklar ännu. Men det ska vi ta och fixa asap, förmodligen nästa helg.
Här är resultatet av spottarna i taket :) det är sååå fint! Och så ljust dessutom. Det är 6 st totalt. Bättre bilder kommer som sagt.
Vi bestämde oss även för att ta bort vårt matbord vi hade i köket, mest på grund av att vi så gott som aldrig använde det (eftersom vi har den stora matsalsmöbeln i vardagsrummet där vi alltid äter).
Men det blev även så mycket mer plats utan det. Istället blev det en liten caféhörna på väggen mot sovrummet  :) Jag tycker ialf det blev superbra och jättefint. Ska måla stolarna vita när vi får lite tid över men annars är det klart. Gillar även tavlorna som Markus hittade på Ikea sist. Paris, London och NY. Då vi varit både i Paris och London så får vi se till att åka till NY snart med så att vi kan ha dem uppe med rätta :)
Förmodligen kommer vi inte att sitta här och äta heller men det är ett skönt barhäng på något sätt, sen kan man hålla varandra sällskap när man lagar mat.


Den här veckan har jag varit hemma Sjuk. Har mått jättedåligt. blä. tung i huvudet, konstant illamående, ont i ryggen, feber och enorm trötthet. ha lite av allt skulle man kunna säga och det har varit jättejobbigt. Är fortfarande inte helt 100 men jag hoppas det blir bättre. Skulle vilja ha lite behövlig ledighet, tur att jag är ledig om ca 5 veckor (även om det känns väldigt avlägset just nu).

I helgen ska jag och Markus åka ut till Landet. Bara han och jag och det ska bli sååå skönt! Det ska ju dessutom bli solsken och varmt. Hoppas på många timmar ute i solen, korvgrillning och promenader. Vi kommer förmodligen fixa och dona lite väl på plats med men bara att komma iväg och slippa alla måsten hemma och ta en paus från renoveringen lite känns helt underbart :) Längtar! Vi åker imorgon efter jobbet och kommer hem på söndag igen.

Ha en toppendag! <3

// Louise
Category: 5 Kommentarer

5 Kommentarer:

Pia sa...

Blev jättefint :) Vi ska till Stockholm sista helgen i mars, vore kul att träffa er om ni har tid, ork och lust...Roger och Mackan får väl höras av när det närmar sig isf :)
Kram

eva-li sa...

Oj,vad snyggt det blev!! Vad duktiga ni är alltså!
Vad jobbigt att du har mått sådär dåligt,hoppas du kurerar dig nu i helgen trots irriterande hackspettar:)

Anonym sa...

Tack! :) ja men det tycker jag definitivt att vi ska, Markus var på han med. :) är det alltså den sista mars där som ni kommer? kram!

Anonym sa...

Tack :) det tar lite tid men som ganska bra får vi ju till det ialf även fast vi inte är några proffs ;)
Vi är hemma i stan igen nu, var så kallt där ute och tvn funkade inte så vi blev uttråkade, haha! Soffmys hemma istället! Kram på dig :)

Pia sa...

Japp, 30 mars till 1 april :)