count down

Känns som att man verkligen har nedräkning på riktigt nu och det känns väldigt roligt!

Mamma och Johanna har nu äntligen bokat resa ner hit till Storstaden! Ska bli så roligt! De kommer på fredagen den 23 och åker hem igen på söndagen. Vi ska äta gott, gå på stan och passa på att umgås, ser verkligen fram emot det! Dock känns det som sagt tråkigt att inte Josse är hemma då :( Men det får vi ta igen när hon kommer hem i maj :)

Igår så åkte jag och Markus till Nacka forum efter jobbet för att äta middag där, Markus hade ingen lust att äta hemma så vi tog en tur dit. Markus gick på apoteket och köpte på sig lite mer nikotinlåster - Han ska sluta röka nämligen! :) Jag tycker han är jätteduktigt! Nu har det gått över en vecka och han har inte rökt någonting. Det är skitbra jobbat tycker jag för någon som i vanliga fall röker ganska mycket. Jag håller tummarna för att det håller i sig. Jag är stolt över honom :)
Att sluta röka är bra på så många sätt, och timingen kunde inte vara mer perfekt faktiskt.
Efter att vi handlat och käkat så stannade vi till hemma hos Jerker en sväng innan vi till slut kom hem igen vid halv 9. Det var en trevlig kväll faktiskt.
Jag ville se "karatefylla" som började klockan 22 men som vanligt så hann jag somna innan dess. haha. helt omöjligt att hålla sig vaken!

Vaknade dock inatt av att jag skrek "AJ!!", väckte mig själv med sendraget från helvetet i ena vaden. ojoj jag har nog aldrig haft ett sådant sendrag. man kan ju liksom knappt göra något heller för att det ska gå bort. Men det gjorde det ju till sist som tur var. men shit vad jobbigt det var :S Hoppas det inte händer igen!

Annars händer det inte alltför mycket nu för tiden, det rullar på som vanligt så att säga. Ska väl göra ett sista renoverings-ryck hemma så vi får ordning på det sista. Det känns som ett ganska "lagom" projekt just nu. Kanske ska ta och försöka få till det i helgen med lite tur.

Vi har ett skafferi/städskåp i hallen, tidigare har jag haft panelgardiner för som täckt öppningen (från golv till tak). Funderar på att sätta upp det igen för det är lite fint när det är tyg på väggen (blir lite mjukare än när man har bara betong). Men är det någon som har förslag på någon annan lösning? Jag funderade ett tag på frostat plexiglas men då får man ju punga ut med åtskilliga tusenlappar och det kommer vi inte att göra för ett skåp.
Ikea har ju lite köksluckor man kan köpa separat men det är samtidigt helt fel mått på dem.. ja vet inte riktigt hur vi ska göra. Någon som har förslag? :)

Category: 0 Kommentarer

0 Kommentarer: