PU-Samtal, fredagsfika och mitt 200:e inlägg

Haft en bra dag på jobbet.
Började dagen med att ha PU-Samtal med Chefen imorse (medarbetarsamtal/utvecklingssamtal). Följde upp förra årets samtal och stämde av läget idag. Det vanliga typ arbetsbelastning, något som kan göras bättre/vad som funkar resp inte funkar, personlig utveckling m.m. Jag tror det är viktigt att man har sådana avstämningar. Dels får man ju veta om man själv måste tänka på något, man får veta om man gör saker bra resp om det är något man kan förbättra. Helt ok samtal. De punkter vi fick stryka var ju då hur min utveckling skulle se ut det närmsta året :) Det känns som att min utveckling det närmaste året kommer att ligga på ett mer privat plan och inte särskilt yrkesmässigt. hehe.

Men ialf. Sedan var det ju sedvanligt fredagsfika med NK-Smörbullar (de absolut BÄSTA i hela stan, helt underbara!) Lite god lunchlåda på det och sedan har eftermiddagen rullat på rätt bra. Har fått ett ärende ur världen som jag har dragit lite på. Känns skönt!
Nu ska jag snart gå hem för att omedelbart packa oss in i bilen och bege oss till Strängnäs. Vädret visar på strålande sol och jag hoppas man lyckas få lite färg i ansiktet den här helgen! Kan verkligen behövas.

Igår tog jag ett steg till mot min blonda hårfärg. Den här gången ska jag göra det stegvis och långsamt så att mitt hår inte blir total katastrof. Så jag bleker slingor, massa små blonda slingor med några veckors mellanrum för att sakta få det ljusare och ljusare. Det funkar bra men man måste ha tålamod. Blonderingen tar inte lika bra som den brukar göra och jag FÖRBANNAR den röda färgen som jag dumt nog slängde i huvudet när jag skulle gå från fint thailands-solblekt-perfekt slingat hår till brunett (!? vad tänkte jag egentligen. ÅNGER). Det kommer att ta lite tid det här innan det blir bra.
Men sakta och säkert ska det bli ljusare ialf. Om några veckor kör jag lite mer slingor igen och sen kör jag på det tills jag tycker det känns bra. Jag har ju faktiskt gått från nästan svart till supermegablont tidigare så jag vet ju att det går till slut. Sen ska jag aldrig mer bli brunett igen :)
Köpte en rätt dyr hårinpackning igår för att vara lite snäll mot håret som inte riktigt gillar att bli blekt. Den var jättebra och ska försöka köra den en gång i veckan för att få det mjukt och inte så "frissigt". Well. tids nog är jag nog blondie igen :) Förhoppningsvis till sommaren!

Insåg igår att jag har 24 arbetsdagar kvar innan jag går på ledighet :) Wohoo!

Trevlig Helg ni tappra själar som läser!
Category: 2 Kommentarer

2 Kommentarer:

eva-li sa...

Det där med hårfärgen är VÄLDIGT igenkännande!:)

Anonym sa...

Ja jag blir galen! :) ska aldrig mer färga det mörkt! haha går det bra för dig?