Food!

Har haft två riktigt sega dagar hemma, inte varit fit for work av flera anledningar :/ åh vad jag behöver vara ledig nu! 5 arbetsdagar kvar och sen ska jag verkligen njuta av välbehövlig vila!
Fick min polisrapport idag så imorgon ska jag skicka in den till handläggaren på banken så jag förhoppningsvis får tillbaka pengarna snart. Blev uppringd av bedrägeriroteln söderort igår som dock meddelade att de inte kommer kunna utreda brottet och hitta förövaren (no shit). det hade jag ju inte direkt förväntat mig heller iofs.
Det här med att vara utan pengar tror jag dock är bra för mig :) nu har det gått en hel vecka och jag har inte gjort av med någonting av lönen på onödiga inköp (jag har bara betalat räkningar för som tur var hade jag lagt in dem för betalning dagen innan). Dock kommer jag behöva köpa en del smågrejer inför ankomsten men på det stora hela så kan jag spara :)
Vi har dock både skatten på bilen och nya däck och fälgar att betala den här månaden, blääää vad tråkig utgift!

Har ätit god mat senaste dagarna! Igår gjorde vi köttfärsbiffar(eller korvar) på nötfärs, koriander, lök och massa kryddor. Till det ugnsrostade Grönsaker med timjan och vitlök. Hemmagjord tzatziki, sallad, oliver och fetaost! Underbart gott!


Idag blev det en vegetarisk spansk tomatsoppa (ganska het). Gjord på lök, paprika, tomat, vinäger, honung, sambal och grönsaksbuljong. (mixad)
till det så serverades det en bönröra gjord på vita bönor, vitlök, massor av basilika och soltorkade tomater. Bönröran hade vi sedan som pålägg på Mörkt bröd - supergott!



Försöker att utesluta dåliga kolhydrater så mycket som möjligt och det går riktigt bra! Det finns ju så himla mycket bra alternativ nuförtiden.

träningsabstinensen är värre än någonsin - har nog aldrig längtat så här mycket efter ett långt, svettigt löppass i skogen! Önskar tiden kunde gå fortare av många anledningar!

90 % still loading........


// Louise
Category: 4 Kommentarer

4 Kommentarer:

En läsare sa...

Det är bra att äta nyttigt och träna under och efter graviditeten, tänk bara på att absolut inte banta medan du ammar då det gör att höga halter av gifter går över till mjölken. / En läsare

Louise sa...

Jo jag vet, men bantar absolut inte och kommer inte göra det vid amning heller (om jag nu kan amma det vet man ju inte). Jag vill bara få tillbaka min kondition igen :)Har inte gått upp speciellt mycket (använder mina vanliga jeans) så har inte direkt något att gå ned (än så länge. peppar peppar!)

En läsare sa...

:-) Vad skönt för dig. Gillar din blogg fast jag inte känner dig. Du verkar ha en så himla fin inställning till livet. /En läsare

Louise sa...

Tack :)