Dag 03 – Mina föräldrar

Mina föräldrar är två härliga prickar! :)

Min mamma heter Marie Bylund och min pappa heter Stefan Westerlund, de träffades när mamma var 15 och min pappa var 19. Då var pappa en "raggare" som åkte runt på byn och mamma och han blev kära :) De flyttade ihop och flyttade till det hus jag är uppvuxen i som liten. När mamma var 19 så fick hon min bror och sedan rullade det på med alla barnen :)

Jag har ju redan berättat om min uppväxt så jag fast-forward lite. 2003 så skiljde sig mina föräldrar då de inte var kära i varanda längre ( bla.) Min mamma flyttade till en lägenhet i Bergsjö och min pappa bodde kvar i huset. Mamma blev tillsammans med en kille som hette Pelle och min pappa var tillsammans med en tjej som hette Anki. Inget av dessa förhållanden funkade och båda gjorde slut.
Mamma flyttade till hus (min mormor & Morfars gamla hus, hennes barndomshem) men flyttade sedan igen till en lägenhet. Hon träffade på sitt jobb en säljare som heter Leif och honom har hon hållit ihop med rätt så länge nu :)
Min pappa träffade så småningom även han en ny tjej som heter Monica. Monica har idag flyttat in med pappa hemma i huset och de har det så bra.
Mamma flyttade till Sundsvall, till Leif och de har nu nyligen köpt ett hus tillsammans! Så årets jul kommer vi att fira i hus både hos mamma och pappa vilket känns jätteroligt! :)

Pappa är en megasnäll människa, han säger aldrig något dumt om någon och han håller hårt fast i sin hockeyfrilla som han haft sedan han var 17 :) Men den är liksom "han". Även om jag hela tiden säger att han borde klippa sig så skulle det nog kännas konstigt om han inte hade sini frisyr. hehe. Han är avslappnad och donar på i sin egen takt. Gillar Eagles och att prata gamla minnen. Han kan vara lite tafatt till och från och just därför tycker ialf jag att det är bra att han träffat en tjej som det är lite riv i som kan styra upp honom lite. Han kanske dricker lite för mycket till och från och har inte världens bästa koll på ekonomin, men jag älskar verkligen honom för den person han är. Pappa har alltid stått mig väldigt nära och vi pratar i telefon ofta. Han pratar gärna med mig om han har något han funderar över vilket känns kul. Han är rolig min pappa. Tycker om att dansa gör han också :)

Min mamma är mer ordningsam och ordentlig, vill ha koll men har samtidigt börjat släppa loss rätt mycket sedan hon blev tillsammans med Leif, han är yngre och har lite "Go" i sig så de är alltid ut på tokigheter tillsammans. Reser, flyger och går ut och svirar. Han är bra för henne.
Min mamma är helt underbar, hon är rolig, ärlig, trevlig och alla gillar henne :) hon är bäst!

Mamma jobbar på ICA i Bergsjö, vilket hon gjort i typ hela sitt liv, förutom när hon jobbade på Aivas såklart :)
Pappa jobbar på SMP i iIlsbo där han är fackrepresentant och har en typ vaktmästartjänst. Han gör lite allt möjligt förutom att jobba i fabriken. (jag är lite osäker på vad de tillverkar där men jag tror det är lite typ tillbehör till lastare och grejer) eller nåt :)

Ja det var väl det, vet inte riktigt vad jag skriva mer.
Category: 2 Kommentarer

2 Kommentarer:

eva-li sa...

Kul att läsa:)

Anonym sa...

hahaha ho-ho-hoooockey friiiilla xD :L
/lillan