Dag 13 – En vanlig dag hemma hos mig

06:10 - Markus väcker mig och åker till jobbet... jag somnar om.
06:30 - Min väckarklocka ringer och jag snoozar.
07:00 - 07:15 - jag kliver upp, duschar, klär på mig, sminkar mig + äter ev. frukost om jag hinner.
07:30 - Går till bussen och åker till jobbet, byter till tunnelbanan vid gullmarsplan.
08:00 - 08:20 - Kommer till jobbet, Tar en kaffe, äter eventuell "köpt-på-vägen-till-jobbet-frukost" kollar mailen, kollar aftonbladet. Jobbar.
11:45 - LUNCH, oftast matlåda i köket med mina arbetskamrater. Ev så går jag ut och promenerar alternativt shoppar något. (farligt att sitta mitt i stan).
12:45 - Tillbaka vid skrivbordet - Jobbar.
15:00 - KAFFE
17:00 - Slutar för dagen, Går till gymmet.
17:30 - Kör ett pass alternativt löptränar en timme. (en alternativ dag är att jag åker direkt hem och sedan byter om för att åka på fotbollsträning, då faller alla kommande hålltider : )
18:30- på bussen hem pratar jag med Markus och vi bestämmer vad vi ska äta till middag.
19:00 - Kommer hem till Sköndal, Markus möter upp och vi går garanterat på affärn och kompletteringshandlar/handlar till middagen. Vi lagar mat/städar/fixar/donar hemma.
19:30 - ÄTER
20:00 - Kollar på tv :) spelar spel, nördar framför datorn.
22:00 - 23:00 - Går och lägger mig. SOVER.

Ja, roligare än så blir det inte!
Men detta är verkligen vardag, det brukar ju kanske vara någon AfterWork, kanske en julfest eller två, till en kompis på middag, lite shopping, lite biobesök, lite middag ute eller något annat efter jobbet. Det beror ju lite på hur man känner :)
Category: 0 Kommentarer

0 Kommentarer: