Dag 04 – Vad bjuder jag på för mat?

När jag bjuder hem till middag, vilket jag försöker göra ganska ofta. Så vill jag gärna att det ska vara lite "finare". inte Finare som "dyrare" utan mer kanske lite mer avancerad mat man inte brukar laga som till vardags. Jag bjuder gärna på skagentoast, kyckling, kött, någon fräsch sallad. Vi grillar mycket på sommaren. Jag gör gärna pannacotta till efterrätt och gillar när det är enhetligt rakt igenom en trerätters. Jag bjuder sedan gärna på lite ost och kex eller något annat gott till kaffet :) Jag gillar verkligen att bjuda på middag, det är så roligt och brukar nästan alltid bli uppskattat! Men likväl gillar jag att bli bjuden på middag hos någon annan :P .

Jag gillar även att pyssla med allting runtom, få till en shysst dukning och något som roar er, något spel eller så. Ja men det är väldigt roligt att bjuda på middag! :)
Category: 1 Kommentarer

1 Kommentarer:

eva-li sa...

Japp! Allt det där känns igen:) Din mat är gudomlig,speciellt pannacottan! Och den där salladen du gjorde sist med nötter och halloumi..:)