Dag 11 – Mina syskon

Mina syskon har jag ju redan berättat lite om i min presentation, men vi tar det igen :)

Min brorsa Nicke (Nicklas Westerlund) är ett år äldre än mig, alltså 25 år.
Han bor hemma i Bergsjö/Yttre och har precis flyttat från en lägenhet i Hudik som han delade med en kompis till min farfars stuga hemma på min pappas gård. Han har sitt lilla krypin där nu.
Han jobbar inte utan försörjer sig på att spela poker, när han inte gör det så umgås han med sina vänner och festar... han festar rätt mycket :P Han är lite rund och go, skäggig som tusan och gillar hårdrock och hembränt :) För att hårddra det. Han är världens snällaste människa och skulle inte göra en fluga förnär (om det inte är så att han backar upp en kompis). Han bråkar aldrig själv utan är mest glad och rolig hela tiden. Jag träffar honom inte så ofta eftersom han bor kvar där uppe men vi pratar via chatten ibland. haha. Men han är rolig.

Min äldsta lillasyster Johanna är 21. Även hon bor för tillfället hos Pappa (fast i hans hus). Hon har tidigare haft en egen lägenhet i Bergsjö under tiden hon pluggade men har precis sagt upp den. Hon har pluggat till Undersköterska och blir klar imorgon faktiskt. Grattis till henne! Efter det är det lite oklart vad hon ska göra men hon funderar på att plugga vidare nu när hon har ångan uppe samt ta sitt körkort.
Johanna är en liten, liten tjej med stora, stora tankar om livet :) Hon är en liten filosof. Hon är snäll och framåt och vet vad hon vill. Hon är rolig att diskutera med för hon har alltid rätt :) JAg gillar henne verkligen och jag hoppas vi kan bo närmare varandra någon gång så vi kan träffas oftare!

Min yngsta lillasyster Josefine är då 19. Hon bor som ni kanske redan vet just nu hemma hos mig och Markus på vår soffa! Det funkar faktiskt jättebra och jag har inte tyckt det varit påfrestande på något sätt. Hon har fått jobb och jobbar nästan hela tiden inom äldrevården i Stora Sköndal. Hon verkar trivas och nu ska hon få fast jobb med! Grattis till henne! :)
Hon har några vänner här nere som hon hänger med ibland men annars är hon med mig och Markus för det mesta. Sköter hushållet och donar på.! hehe. Josse har 200% energi och är alltid glad och sprallig (förutom innan kl 11:00 på dagen), hon har en lite udda humor och garvar åt det mesta. Hon har alltid något på G och är väldigt Social. De flesta som träffar henne brukar gilla henne :) Hon letar nu även lägenhet i Sthlm så är det någon som har en sådan till övers (i söderort) är det ju bara att hojta till!

Ja, det var mitt lilla syskongäng. Härliga prickar allihopa. Kärlek!
Category: 0 Kommentarer

0 Kommentarer: