Dag 07 – Vänner

Btw så var mitt förra inlägg mitt hundrade :) Yehaa.

Igår var det teamfest på Golden Hits. Det åts och det dracks, det skrattades och det dansades. Det var en sjuhelsikes rolig kväll och idag har jag inte gjort många knop framför skrivbordet. Men lätt värt det :)
Hela helgen kommer att bestå av fotboll vilket jag tycker ska bli skitkul! Örebro nästa för andra och sista omgången av SM i Futsal. Vi får väl hoppas det går bättre än förra gången :P

Nåväl. dag 7 (missade igår men wtf) - Vänner.

Ja, lite fritt spelrum här kanske om vad man ska skriva om. Jag gillar alla mina vänner (såklart annars vore de inte mina vänner) *doh*
Men jag gillar att omge mig själv med personer jag är avslappnad med, sådana jag har roligt med, sådana som förstår mig, sådana som lyssnar på mig, som ger tillbaka lika mycket som de får, som sprider positiv energi och som accepterar mig för mig trots mina brister och fel. En person jag kan prata med allt mellan himmel och jord om utan att det för den delen blir "pinsamt" på något sätt.
Jag är ingen person som har många vänner utan jag har några få utvalda i min skara som jag trivs alldeles superbra med. Ingen nämnd och ingen glömt.
Jag trivs väldigt bra med mina vänner men önskar att jag umgicks med dem mer, men det är ofta saker som kommer emellan, det är lite synd.

Jag har under åren "bytt ut" en del av mina vänner. Det tycker jag är någonting helt naturligt. Man flyttar, skaffar annan umgängeskrets, hamnar på olika nivåer i livet och får andra intressen. Man får helt enkelt mer gemensamt med vissa än med andra, har man inget gemensamt med en person så faller den bort eftersom vilket jag finner rätt logiskt.
Jag försöker att välja bort människor som suger energi, sådana som är falska, manipulativa och negativa. Varför ska jag umgås med någon som får mig att må dåligt?

Jag har även valt bort en del personer som svikit mig. Sådana som inte vågar stå för sina misstag och be om förlåtelse. Sådana ynkryggar klarar jag mig gott utan.

Men sedan har jag de där små stjärnskotten som jag sällan pratar med men som jag hela tiden vet att de finns där... oavsett. Det är guld värt.
Alla mina vänner ni är guld värda! Utan er vore jag en nobody.

Kärlek*
Category: 0 Kommentarer

0 Kommentarer: