Dag 06 – Om det här vore min sista dag

Om idag vore min sista dag så skulle jag absolut inte sitta på jobbet som jag gör just nu.
Jag skulle för det första inte sova någonting, jag skulle utnyttja varje vaken sekund!

Jag skulle försöka samla ALLA mina nära och kära, släktingar, familj och vänner och så skulle jag se till att vi alla fick njuta av en fantastiskt middag, underhållning och av varandra. Jag skulle förmodligen inte ha tid att resa någonstans.
Jag skulle vara rätt ledsen över att jag inte fick chans att göra alla saker jag velat göra i livet, resa mer, skaffa barn, gifta mig, jobba som volontär, ha konstutställning, köpa ett hus, ja massor av saker! Efter att jag kommit över den tillfälliga ångesten över att inte ha hunnit med allt detta så skulle jag acceptera nuet och verkligen få ut det mesta av min sista tid på jorden.

Jag skulle kramas massa med alla som betyder och verkligen berätta för dem vad de har gjort för mig och hur mycket de betyder för mig och hur glad jag är att jag fick lära känna dem och haft dem i mitt liv. Jag skulle ta mentala bilder av alla och hoppas att de fastnar där när jag somnar in.

Jag skulle inte göra någon vidare analys av mitt liv, jag ångrar ingenting av det jag gjort och allting som inte varit sådär jättebra är inget jag hänger upp mig på. Allting här i livet som man upplever är en erfarenhet rikare - bra som dålig. Jag ångrar ingenting.
Man brukar ju säga att man oftast ångrar det man inte gjorde. Men så länge man har planerna ch drömmarna så tycker jag inte det är hela världen om inte precis allt blev som man tänkt sig. Det blir nämligen aldrig som man tänkt sig och man får se till att njuta av det som faktiskt sker istället.

Ja, något direkt utsvävande skulle jag som ni kanske märker inte göra. Bara Njuta av nuet :)
Category: 2 Kommentarer

2 Kommentarer:

Anonym sa...

Vad roligt att läsa! Är du säker på att du inte ångrar ICA-festen? ;)

Anonym sa...

AHAHAHAHAHAHAHAHA Fy fan. Nä jag kommer aldrig ångra Ica-Festen :P Det är ett så sjukt roligt minne så jag skrattar varje gång jag tänker på det. Helt omöjligt att glömma och att ångra!