Hälsingetripp dag 2

Idag var ännu en rolig dag!
Åkte med mamsen till byn imorse, släppte av henne på jobbet innan jag, Johanna och Elton åkte vidare in till hudik för att hälsa på kusin vitamin Linda!
Elton fick träffa sina tremänningar Milian och Felicia och vi fick fin kaffestund :) dock blev vi helt plötsligt anfallna av en galen Falk som valde att köra en störtdykning rätt in i Lindas köks-fönsterruta! Som tur var så gick inte rutan sönder men tusan vilken smäll det blev!!
Den dumma fågeln låg upp och ned nedanför fönstret ett tag. Den vände sig efter en stund och satt och tog igen sig lite innan den flög iväg till närmsta träd :)



Vi tog en promenad ner till stan och det var kul att gå en sväng, var riktigt länge sen jag var inne i hudik faktiskt. Men det såg ju ut som vanligt så jag har inte missat så mycket ;)
Elton fick nya strumpor eftersom jag tydligen hade missat att packa med det till honom och så fick han även en tjocktröja (hoodie) av fina Linda som väldigt gärna ville köpa något till honom :) Det tackar vi för och det var välbehövligt nu när det börjar bli kallt ute.

Sen åkte vi hem och tillsammans med brorsan så gick vi i samlad trupp ut i skogen med hopp om att hitta lite svamp!
Jag har ju inte med min bärsele men med lite fix så blev
en gammal ryggsäck en perfekt bärhjälp :) Elton verkade gilla det för han somnade som en stock och sov under hela skogspromenaden!


Vi hittade svamp! dock inte i närheten av så mycket som förra året men säsongen är ju inte riktigt här ännu heller.


Sen drack vi kaffe och åt kakor hos brorsan innan det var dags att åka med mamma tillbaka till sundsvall igen.
Väl på plats i sundsvall så kom världens bästa wallin på besök! Hon fick mysa lite med min favorit och vi tog en snabb "catch up". Det var mycket trevligt!
Sen blev det tacomiddag och soffmys med familjen. Nu är jag trött efter en välfylld dag och måste sova eftersom vi ska upp tidigt imorgon. åker med mamma när hon börjar jobba kl 8 då ska jag och Johanna hem till min moster och hänga hela dagen innan vi ska landa hos pappa och sova där, eventuellt ska vi till sjukhuset och hälsa på mormor en sväng. Hon har råkat ramla och brutit lårbenet :( stackars momma! Vi håller tummarna för att hon blir bra igen snabbt!

En slagen hjälte somnade fort i soffan framför mupp-Gunilla i Hollywoodfruarna :)



Category: 2 Kommentarer

2 Kommentarer:

idis sa...

Låter som ni har det jätte mysigt och snygg bild på dig & elton! :)
Ha en fortsatt bra vecka! STOR KRAM! /Ida

Louise sa...

Tack detsamma darling! <3