Ååååh suck

Kombinationen gå på mammaledighet och samtidig köpa hus har visat sig vara en rätt dålig kombo rent ekonomiskt. Det går men det är rätt jobbigt. Det var något vi visste när vi köpte det, det kommer att vara ett år till som vi får kämpa oss igenom sen kan vi leva "som vanligt" igen. Lätt värt det när vi fått vårat drömslott :) Vi kommer att ha ett helt fantastiskt hus när all renovering är klar!
Att mysa med Elton kostar ju faktiskt ingenting ;)

Det här var vår chans till att kunna köpa ett hus i den här stan som inte ligger långt utanför. Det är här vi ska bo, jag och min lilla familj :)
Att helrenovera ett hus tar både på krafter och på förhållande, jag ska inte påstå att det är enkelt, man måste verkligen visa varandra kärlek och inte ta varandra för givet. Jag tror det är viktigt överlag och speciellt när man även fått barn ihop. Det blir ju lätt så att Elton kommer emellan (såklart).
För att visa Markus lite uppskattning har jag gjort en liten present, inget jag köpt för jag tror inte på att materiella ting påverkar kärleken- jag har istället skrivit ned, sida upp och sida ner, 100 anledningar till att jag älskar just Markus :) jag har bundit ihop papperen och hoppas han blir glad :D








Det tog en stund att komma på allting, men nu efteråt så var det rätt enkelt och jag skulle kunna skriva 100 saker till utan problem < 3 Bara för att han är så fantastisk och bara för att han är min!
Category: 4 Kommentarer

4 Kommentarer:

Ulliz sa...

Men wow så gulligt!!! Han kommer självklart bli jätte glad!! <3 ni kommer klara allt efter renoveringen och de är färdigt!! Ni är så duktiga som kämpar på! Det är verkligen super tufft att få barn och samtidigt hitta tbx till den vuxna kärleken igen.. Pusss pusss puss!! <3 vill oxå ha ett sådant papper sen.. Bara så du vet!

Anonym sa...

Tack Darling! <3 Han blev superglad :)
Jag är inte klar med den till dig ännu du får den sen ;) Tack för kortispromenaden! :) Puss
//L

eva-li sa...

Ni är tuffa som kämpar på och det är definitivt värt det ett litet tag tills allt rullar på igen. Ni kommer få det så fint!
Du är verkligen en sann romantiker Louise. Tänk om fler kunde vara som du<3

Louise sa...

Tack vännen <3
:)