Myyys i regnet!

Innemysdag idag, Jag och Elton var ute på en tidig långpromenad i regnet men sedan dess så har vi bara varit inne, nu sover han här bredvid mig och jag har plockat lite. Ikväll ska jag iväg till en jobbarkompis med gänget från jobbet. Spana in hennes nya lya och dricka lite vin. Barnfri! Ska bli skönt att komma iväg lite :) Hoppas att lilla liten vill vara med pappa en stund själv utan att bli jätteledsen (vilket har varit ett problem sista tiden... mammig!).

Igår var en trevlig dag! Jag och Ulliz tog en promenad till Farstaängens öppna förskola för de hade Bebis-tisdag för bebisar upp till 10 månader. Det var jättemysigt där och alla var såå trevliga! Massa aktiviteter med så nu har vi skrivit upp oss på lite grejer i höst och kommer definitivt gå dit igen!
Jag måste träna på alla sånger under sångstunden bara för jag kan typ 2 av 10 låtar. hehe.
Vi åt sedan lunch i farsta innan det var dags att traska hem igen.

Vände i dörren och så åkte Markus och jag till IKEA för att inhandla en ny säng. Vår tidigare hängde verkligen på sista strået, Utnötta fjädrar och gammal säng. FÖR mjuk och inte alls bekväm. Man sover dåligt som det är med Elton som vaknar så det känns bra att vi bestämde oss för att köpa en ny. Bra sömn är viktigt! Markus har dessutom haft galet ont i ryggen.. inte bra.
Vi testade ut en varsin säng och slog till! nu fick vi en varsin 90 säng så 180 bred totalt. Bara 20 cm extra men det känns som 1 meter extra! Fick den hemkörd redan igår kväll så inatt har vi sovit gott kan jag lova! :):) Underbart!

Om typ 2 veckor flyttar båda mina systrar till Malta!?? Fy vad trist det kommer att bli här hemma men såklart väldigt väldigt roligt för dem och jag är glad för deras skull :) Hoppas verkligen att de får det bra och att de hittar jobb osv. Ska hålla tummarna! 
Category: 1 Kommentarer

1 Kommentarer:

eva-li sa...

Va?!! Vad ska de göra på Malta?
Skönt med ny säng!