Några händelserika dagar

Var ett tag sedan jag skrev nu!
Har varit en del grejer som hänt sedan sist.
I tisdags: testade jag och Ulliz öppna förskolan i farsta, skithärligt ställe!
I onsdags: Träffade jag mina kollegor från jobbet på Vinkväll hemma hos Åsa i hennes nya lägenhet på kungsholmen. Så jäkla fin lägenhet! tokroligt var det dessutom att träffas och skvallra massa om både den ena och den andra ;)









I torsdags: Heldag på stan med lillasyster Josefine och Elton. Började med mitt inbokade besök på Sturekliniken där jag träffade min kompis Anna som jobbar där - hon hjälpte mig med att med hjälp av injektioner ta bort några ytliga blodkärl jag haft på benen ganska länge. Jag har stört mig jättemycket på det och är så glad att det nu är gjort! Det gjorde lite ont (mest på baksidan) och det blev en hel del stick då hon även tog bort de som jag knappt såg eller stört mig på - men som blir större och synliga om man inte tar bort dem i tid. Nu är det bara att vänta för det tar 4 veckor innan man kan se resultatet. Nedan är en "före" bild på ialf ena benet. kanske är svårt att se dock blodkärlen syntes mycket mer i verkligheten!


Under-läkning- bild. Så här ser det ut just nu. Alla ställen där hon satt nålen är röd/blåa och ser ut som väldigt kraftiga små blåmärken. Jättesnyggt :) bortse från att jag är typ blekast i universum. Ska bli spännande att se resultatet!!


Sen gick vi och hälsade på mitt jobb (då vi ändå var utanför) och sen shoppade vi och fikade innan hemgång :)
I fredags: Lugn hemmadag och sen var vi bjudna på par-middag + bebisar hemma hos Ulliz och Kim. Planen var såklart att Elton skulle med och träffa sina kompisar men han var så trött och hann somna innan vi skulle gå, eller ja, typ när vi precis skulle gå så vi blev lite sena. Valde att lämna honom hemma sovandes då Josefine erbjöd sig att passa honom. Sweet. första gången jag och Markus var iväg tillsammans utan Elton sen han föddes. Ovant men ganska skönt på ett sätt att kunna äta middag i fred och slappna av lite mer :) Vi hade jättetrevligt!

idag hade vi planer på att vi skulle få middagsgäster, dagen tog dock en annan tråkig vändning då en kompis till min lillasyster tyvärr omkom i en bilolycka :( Hon är såklart jätteledsen och istället för att hon skulle sitta ledsen på ett tåg hem till sina kompisar så erbjöd jag mig att skjutsa henne. Så idag har vi bilat Sthlm-Sundsvall och jag och Elton är nu hemma hos mamma.
Tänker på alla berörda, även om de inblandande inte är några personer jag umgås med så vet jag vilka det är och lider verkligen med dem. Fy så hemskt på alla håll och kanter!
Livet kan verkligen ta slut på ett ögonblick och det är (tråkigt nog) sådana här händelser som verkligen får mig att uppskatta det jag har, på riktigt. Man MÅSTE verkligen fånga dagen och leva i nuet. Man måste visa varandra kärlek och omtanke och man måste sluta fokusera på tråkiga saker och njuta av allt underbart man har i sitt liv. En dag är allt borta...
ja det är verkligen en fruktansvärd händelse.
Jag har pussat lite extra på Elton ikväll och myst med ialf halva min familj. Imorgon ska jag träffa resten av min familj, gå på lite lopppis osv innan vi rullar tillbaka till huvudstaden igen.

Saknar Markus. Min livskamrat.
ta hand om er.

// Louise
Category: 0 Kommentarer

0 Kommentarer: