Helgäventyr

I helgen ska jag se till att träffa min gamle gode vän Wallin nu när hon är ute på vift här nere i storstan :) får se om jag träffar henne redan idag efter jobbet eller imorgon. Det ska bli trevligt!
På söndag har jag även en dejt, inte en vanlig dejt utan en kompis-dejt. Har nämligen fått kontakt med en tjej via ett forum på nätet och hon bor också i Sköndal :) Så vi skulle styra upp att ses när vi ändå bor så nära. Så på söndag ska vi ta en fika.
Det är lite nervöst att träffas sådär - Träffa någon man inte känner sedan tidigare och som man inte har en aning om hur de är/ser ut/beter sig i verkligheten. Men jag tror det kommer att gå superbra! Vi har skrivit en del på Facebook och hon verkar väldigt enkel och supertrevlig. Så jag tror det kommer att gå galant!
Kul med lite nya vänner med (förhoppningsvis). :)

Annars har vi inte så många planer för helgen, en långpromenad vore skönt och behövligt. Att vara utomhus i  solen vore behövligt. Att sälja sängstommen på blocket och rensa ut sakerna som är under sängen vore behövligt. Att få bort en kartong med garage-grejer från hallen vore behövligt.
Ja, det ska nog gå att underhålla sig även denna helg :) Sysslolös brukar vara det sista man är!

Funderar på att planera in något skoj när jag och Markus firar 7 år ihop. Han är inte hemma just det datumet då han är i fjällen med några kompisar, men det vore skoj kanske helgen innan eller efter. Frågan är vad bara... hm. skulle vilja åka iväg på någon typ av weekend eller bara en hotellnatt någonstans. Eller kanske bara gå ut och äta på något extra fint ställe.. Eller kanske lite stand-up! synd att det inte är varmt ute för då hade vi lätt åkt iväg till något mysigt ställe, slagit upp ett tält och suttit och grillat i solnedgången bara han och jag :P
Ja möjligheterna är ju faktiskt många. Får se vad det blir för roligt. För 7 år är verkligen väl värt att fira tycker jag :D
Category: 6 Kommentarer

6 Kommentarer:

Anonym sa...

Din pojkvän kanske planerar något för dig nu när ni ska fira, hur romantiskt vore inte det :-)

Louise sa...

Det tror jag inte att han gör :)
Dessutom tycker jag det är roligt att bestämma! haha.

eva-li sa...

Klart det är värt att fira:)

Jag tycker du gör helt rätt som nätdejtar. Var ju så jag träffade min braiga vän Helena som du ju också känner och hade vi aldrig tagit det där steget så hade man aldrig mött en sån rolig prick.Du vet ju hur unik hon är.. precis som du också är:)

The Diary of Ewajoh sa...

...Är du helt seriöst totalt Forever Alone eller?? ,P

Louise sa...

Alltid Johanna, Alltid :)

The Diary of Ewajoh sa...

I KNEW IT!