Gott Nytt 2012

Vi har tagit avsked av 2011 och välkomnat (VERKLIGEN välkommnat) 2012! Åh jag ser verkligen fram emot detta nya härliga år :) Så massa roligt som väntar.
Nyårsaftonen tillbringades hemma hos Eva-Li, Calle och barnen. Vi åt en härlig trerätters och skålade till nyårsraketerna vid tolvslaget. Det var riktigt trevligt! Nedan är en bild på hur man äter nyårsmiddag med två små barn närvarande, multitasking är grejen :)



Är fortsatt förskyld, har varit det i en vecka nu och jag hoppas verkligen det går över snart. Så jobbigt att vara förskyld! Well, well. Man ska inte klaga.
För att runda av gör jag en lista i vanlig ordning, tänkte skriva en liten krönika men orkar inte :P

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Jag var till Asien på semester för första gången, Jag lärde mig att skejta :)
2. Höll du några av dina nyårslöften?: Jag hade inga nyårslöften vad jag kommer ihåg från förra året. Jag hade sagt att jag skulle satsa på fotbollen igen och det gjorde jag, ialf fram till sommaren. Men nästa år ska jag komma igång igen!
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Ja våra kära vänner Eva-Li och Calle fick en till vacker liten tös som även blev vår guddotter <3, Finaste Frida fick en till liten son och Markus blev farbror till en Liten Ludvig :)
4. Dog någon som stod dig nära? Ja min Morfar :,(
5. Vilka platser besökte du? Började året med en weekendresa till London med Markus, Under våren så åkte vi tillsammans med en kompis och min syster till Halmstad. I Juni åkte jag tillsammans med mitt jobb för en underbar weekendresa på Sicilien och sedan var jag och världens bästa Markus hela september i Thailand. I övrigt har vi varit hemma i Bergsjö och i Midsomras var vi i Nynäshamn (inte så långt men :P).
6. Är det något du saknar år 2011 som du vill ha år 2012? Ja men det är redan ordnat och på G :)
7. Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas? 19 augusti <3
8. Vad var din största framgång 2011? hm.. Jag tycker jag har lyckats med väldigt mycket. Att jag har lärt mig köra bil mycket säkrare och med mer självförtroende än tidigare. att jag klarade av att skejta. Att jag spelade fotboll. Att jag har blivit bättre och duktigare på mitt jobb. Att jag är mer självsäker i mig själv.
9. Största misstaget? Ångrar faktiskt ingenting från i år.Har heller inte gjort bort mig på något sätt.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Förutom lite vanliga sjukdomar (typ förskylningar) så har jag klarat mig utmärkt :)
11. Bästa köpet? Mitt medlemskap i fotbollen, heminredning.
12. Vad spenderade du mest pengar på? Heminredning, mat och kläder.
13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Oojaa :) MASSOR av saker. *lycklig*
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2011? Låtar med Maggio

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? I början av året var jag nog ledsnare än året innan. Men under våren och sommaren vände det och mot slutet blev det riktigt bra!
16. Vad önskar du att du gjort mer? Tränat, ätit nyttigt, rest hem till familj och släkt, umgås mer med vänner man inte träffar så ofta, renoverat klart i lägenheten.
17. Vad önskar du att du gjort mindre? Klagat över småsaker, stressat, blivit irriterad på Markus för skitsaker, bara suttit hemma utan planer.
18. Hur tillbringade du julen? Tillsammans med Markus familj (bror, bror + familj + Markus mamma). Första julen vi inte träffade min familj vilket var lite trist. Men så blir det ibland.
19. Blev du kär i år? Jag är alltid kär i min Markus
20. Favoritprogram på TV? Tittade på varje avsnitt av "drömmen om ett barn" och även på alla avsnitt av "lyxfällan".
21. Bästa boken du läste i år?
Shantaram.
22. Största musikaliska upptäckten? Melissa Horn
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Ja faktiskt :) En värmefilt
25. Något du önskade dig men inte fick? Önskade mig inget.
26. Vad gjorde du på din födelsedag? Låg på Stranden på Koh Phangan hela dagen med min babe innan vi åt en jättegod middag på hotellrestaurangen :)
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Att jag gått ned några extra kilon i vikt? Fast det är bara oväsentligheter egentligen. Jag hade ett jättebra år!
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2011? Tråkig? haha. Ingen speciell alls. Rätt vanlig. Ska försöka styra upp det där.
29. Vad fick dig att må bra? Träning, Markus, familjen och tankar om framtiden.
30. Vem saknade du? Jag saknar alltid min familj för de bor så långt bort + de vänner som bor kvar uppe i norr. Jag saknar min morfar.
Category: 4 Kommentarer

4 Kommentarer:

eva-li sa...

Det var rätt mycket jag hade missat. Nu har jag kollat igenom lite och jättekul att läsa:) Ska bli kul att följa ditt liv lite mer nu! Multitasking var ordet:)

eva-li sa...

och vad lyxigt att ni har varit på tre resor i år! Bra att ha sånna grejor gjorda innan erat nya liv anländer:)

Louise sa...

Jo men jag har inte vetat helt säkert om jag skulle börja skriva eller inte :) Så jag ville inte lägga ut den på en gång. Men nu känns det som att jag är på banan igen :)

eva-li sa...

Känner igen det där:)